myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördagkväll

Publicerad 2021-09-25 18:56:33 i Allmänt,

Som jag hade önskade att när jag kom hem så väntade Dan på mig....kände det så starkt när jag körde hem från jobbet. Tror att jag då hade kramat om honom och snusat honom på halsen.
En sekund högg det till i hjärtat,men fick strax ett stort leende istället. Så skönt att minnen är fina och varma.
Det blev inget målande  på träffen med diakonen...skönt. Men det var ändå bra,men det tog emot att öppna mig och så får det vara ibland.
Det är så läckert att härute är det oftast alltid sol!!! Fast när det blåser,så blåser det av tusan.
Tog ett kort när jag närmade mig Sörmjöle...då kan man se hur det liksom bara öppnar sig och är sol när jag kommer hem.
Så när jag kom hem så blev det en hyfsat lång prommis med Märta som jag hade hämtat i Yttersjö.
När jag kom in så så släppte jag in Siv som sov på altanen och där låg 2lik på golvet!!! Eller den ena lilla musen var det inte mycket kvar av alls
Varning!!!! För otäck bild!!!!
!
!
!
!
!
!
 
Lilla stackars musen.
Nu har jag förberett lite som ska bli till fika på jobbet imorgon. Kokat päron i sockerlag och sen blir det med mintchoklad i ugnen med lättvispad grädde till. Blir nog gott för de boende på "min" avdelning. Jag ska troligtvis vara på en annan avdelning,men jag vet i alla fall,att de mina får något gott ha ha ha.
Nu ska jag resten av kvällen bra mysa med djuren i soffan. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela