myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag och "ledig"

Publicerad 2021-09-13 07:48:59 i Allmänt,

Egentligen finns det att göra en hel del,men tänker inte stressa och jäkta.  Är ju oftast resurs och var på en annan avdelning på fredag och lördag,eller faktiskt på 2 andra avdelningar. Men det var riktigt intressant....träffade på en man som jag satt länge och pratade med och han berättade om sitt lov,som han var mycket nöjd med. Han hade en fin inställning till hur det var nu. Att han bodde där och att han inte längre orkade gå. Det var livets gång sa han. Sen var det 2 damer som var så "roliga" de hade tappat sitt tal och pratade nu i tungor och ljud. Var helt obegripligt, och de surrrade hela tiden. Gillade faktiskt den avdelningen.
Igår väcktes jag strax efter fem på morgonen och det var sjukdom på min avdelning!! Så jag fick fara tidigare på jobbet och ändra min tur. Men fastän vi var underbemannade så var jag nöjd,fick vara på min avdelning och jobba dag istället för delad tur.
Jag bakade en plommonkaka till fikat.
Det är doften som är det viktigaste inte att äta?? Dementa är ofta känsliga för dofter och mår ofta bra av dofter som känns bekanta.
En jobbarkompis är kines och jag kan bara konstatera att de äter så konstiga saker!!! Hon älskar kycklingfötter! Men sa att ankfötter var ännu godare! Igår tog hon med sig detta
Var glad att det inre går att se genom påsen. Det är marinerade ankhalsar!! De var tydligen väldigt goda med mycket smaskiga broskbitar!! Herre gud jag vägrade att smaka.
Idag är det soligt men blåsigt i alla fall här där jag bor. Måste rensa lite i kylskåpet,eller egentligen bara att ställa i ordning,Dan hade rätt i att jag skapade kaos där hahah. Ställer bara in istället för att ställa i ordning och då blir det mer överskådligt och det ryms ju mer. Men jag verkar "obotlig' hahaahaa.
Nu ska jag sätta igång en tvätt och ta tag i dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela