myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

När man blir väckt....

Publicerad 2021-09-16 07:19:03 i Allmänt,

Kan man annat än le när man blir väckt av att den här lilla tjejen borrar in lillhuve under hakan och fnyser?
Hon är ett energiknippe och en pajas och nästan aldrig stilla om hon inte sitter i knät eller ligger på mig. Mopsar är väldigt full av energi men även knähundar. Gillar att ha henne här,men Märta blir less.....hon vill ha sina sovmorgnar.
Idag börjar jag jobba 12.30 till 21.15 och skall innan jobbet lämna hundarna i Yttersjö. 
Satt och funderade och tänkte att det är bara 6 månader till våren!!! Hahaa
Jamen allvarligt visst är det eländigt!! Ja jag vet....visst är jag deppig och sänker humöret när jag gnäller på om vintern? Det enda jag kan lova....är att det kommer mer Gnäll.....
Har ju ett lite spännande blodtryck? Under hösten när Dan blev sjukare så fick jag högt blodtryck, det var mitt under tryck som var väldigt högt  jag fick då medicin och har under våren känt mig lite yr och ibland svimfärdig när jag rest mig??? Vilket man brukar känna om man är lågtryckare? Hursom så har det liksom svängt? Nu har jag lågt övertryck? Så nu skall jag bara ta en halv tablett och måste dela tabletterna.
Där är även kniven jag fick i foten! Det är helt läkt nu och det är "bara" den andra foten som jag stukade som jag känner av. Men det kommer ju att bli helt bra oxå. Jag är på bra humör för hela den här veckan har och ska jag vara på min enhet. Egentligen var jag resurs den här veckan,men det var sjukdom så då fick jag stanna. Tänk så lite som glr mig glad. Vill behålla den känslan <3
Jag måste sluta upp med kvällsätande!! Jag har gått upp 5kg på kort tid. Anledningen är att jag ätit glass och onyttigheter hela sommaren! Dessutom fikat mackor sent? När jag har haft ont och dessutom är deppig så ökar kvällshungern?!? Skärpning gäller det nu. Kommer alltid vara en "tjockis"det är liksom jag. Men nu får det räcka och nu får det bara bli gottis på helgen. Inre bra för min kropp att liksom bära runt på 5liter mjölk extra på en redan stor kropp.
Lite dyster väder idag. Men de sista 3 dagarna har det varit helt fantastiskt väder här i Sörmjöle. Tror att det varit bättre än i stan, märker när jag kör hem från jobbet, att om det är solmolnigt i stan så är det full sol här!
Nu ska jag ta en kopp kaffe och Bata småstöka lite innan jag far. Måste gå en liten längre prommis med voffsingarna oxå...vilket i alla fall de uppskattar ha ha ha.
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela