myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag

Publicerad 2021-09-08 08:00:22 i Allmänt,

Hej hopp och nu är det alltså onsdag!! Ska till läkaren km 13 och hade tagit ledigt en stund från jobbet. Igår så ringde de från VDC och ville avboka tiden!! Men då blev jag sur och sa att det vill jag inte. Går riktigt bra att jobba, trots att det gör ont. Man är så upptagen att jag liksom bortser från det onda. Men idag hoppas jag på att få lite starkare smärtstillande. Med fötterna är det rätt okey om jag har foppatofflor för de spänner man ju inte åt som jag jag gör med mina arbetsskor. Imorgon ska jag på samtal med diakonen och det "ser jag framemot" hon är klok så jag hoppas att hon med sin gudstro bara kan lägga sin hand på min panna och hela mig!!!!! Ha ha ha ja jädrarns vad häftigt det hade varit, om det funkade så. Men allvarligt menat så hoppas jag att det känns lättare i bröstet efter mötet. Vet egentligen inte vad jag förväntar mig? Men vet att det hjälper att få säga hur djävligt det kan vara. Det är så skönt att få lätta på trycket, även här på bloggen. Är inte rädd för att gråta och sakna, i det finns det även kärlek och fina minnen. Det är det mörka som skrämmer mig. Att känna att livet är slut och jag ska fortsätta att känna så. Jag känner inte igen mig själv, i alla dessa känslor och tankar. Ibland kommer tanken: Vem är jag ens? Om då tanken på att det spelar ingen roll vem jag är ? kommer. Då lägger sig mörkret över mig. Att jag lever för att jobba,få lön och kunna betala räkningar och ta hand om djuren. Mer är det inte. .. Ja det är sanningen. Men jag kan vara glad med andra människor och skratta från hjärtat Blir i sanning glad när jag tänker på mina 3 kvinnovänner,,som på avstånd fyller mitt inre med sin existens. De gör mig glada genom att bara tänka på och ni betyder ofta allt. Men jag vill tro och måste tro på att det kommer att bli bättre. Annars har allt som jag kämpat med och mot det sista åren varit förgäves och det bara vägrar jag att godkänna. Idag jobbar kväll och "heldag" till 21.15 så Märta ska vara i Yttersjö. Ni får ursäkta att allt är så bedrövligt nu på bloggen. Men jag vill inte förneka eller förställa mig. Dessutom är det bra för mig att få lätta på trycket. Kram och lev väl. PS hade en stor,blodfylld fästing i sängen imorse!!!!Hur äckligt var inte det???brukar känna igenom katterna för att känna om de har någon fästing,men den där måste jag ha missat. Usch...gissa om jag på en gång bytte sängkläder???

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela