myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tillbaka....

Publicerad 2021-09-29 15:24:12 i Allmänt,

Varit mycket att pyssla med och jobbat in morgondagen så att jag kan vara hemma. Har beställt besiktning av bilen,fixat  recept på nervmedicinen. Bokat för att sätta på vinterdäck inför resan söderöver och lite annat grunks att fixa med. Nu har jag gjort mandelbotten till en av tårtorna, och inser att stora tårtfatet är kvar på jobbet!!
Imorgon skall kolasås kokas och bredas över och sen lite grädde och choklad på det. Inget för mig då jag tycker att der blir för sött,men antar att den kommer att gå åt ändå. 
Sitter nu i soffan,som står ute på altanen!!!
Har lyckats böka ut den och fåtöljen,trångt? Jajamensan haahaha.
Imorgon kommer nya soffan, så ikväll får jag sitta/ligga på golvet!! Äsch en kväll är väl inget....i Asien så sitter alla på golvet....tror jag. I alla fall på många ställen.
Är äldre asiater smidigare än oss?
Förbannat....nu bar kisse in en mus som sprang och gömde sig under skåpet. Alltså det har sina nackdelar att bo ute i "skogen" hur länge ska den sitta där under då? Måste öppna upp så den har en chans att springa ut. Har ju en dörr liggande för tills jag får dit altandörrarna.
N
Nu har bägge katterna sniffat sig till att museländet är under skåpet!!!  
Har inte varit ledsen på ett bra tag. Visst har det kommit några tårar lite då och då, men jag har inte varit uppgiven och ledsen i hela själen.
Är ju en projekt startande personlighet,både på gott och ont. Men allvarligt??? Har inget riktigt på gång....förutom vetskapen om att jag ska på semester i slutet av månaden och ser framemot det. Men det känns ändå inte som ett projekt. Känner mig faktiskt riktigt lugn och .....näh??? Förbannat....har en typ av projekt på gång? Försöker undvika sötsaker och kvällsätande! Har gått upp 5kg bara på några veckor!! Kanske inte är så märkvärdigt,men på min redan stora kropp är det så djävulskt onödigt. Har blivit mycket kvällsfikande och glass på kvällarna... Har alltid varit en kvällsätare och äter i princip all föda efter kl 17. Före det blir det mest kaffe och eventuellt en filtallrik. Märk väl att jag inte bantar!! Länge sedan jag slutade med det,försöker bara att tänka ett varv till. Dessutom så är det svårt att banta efter 50 har jag hört. Äter dessutom alldeles för fort! Har alltid gjort det....som om någon skulle ta maten ifrån mig hahaa. Kanske det kommer att ta ett år då att bli av med de där 5kilona!!! Men förhoppningsvis blir de inte fler ha ha ha. Visst springer jag omkring mycket på jobbet,men det var minst lika tungt när jag var butiken. Inte minst "ett dygnet runt jobb" Kommet aldrig mer att behöva hålla på med bokföring i alla fall hahaa. 
Jaha nu hoppade kissaena ut? Och lämnade Märta att hålla reda på musen under skåpet!  Hon löper i alla fall nu,den lilla hundfröken. Då vill jag inte ha henne lös på prommisarna. Har märkt att hon inte lyssnar lika bra på inkallning när hon löper. Vem vet hon kanske utvecklar moderskänslor för musrackarn? Fortsättning följer....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela