myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Va fan!!!???

Publicerad 2021-09-07 08:13:58 i Allmänt,

Tycker det räcker nu!! Ont i ena knät, nervsmärta i vänstra armen och nack och ryggont,kniv i foten och nu en vrickning eller spricka i den andra foten??? Vad händer? Det räcker nu!!! Idag på jo
Skrev detta igår och sen pajade blogg sidan!! Så jag fortsätter väl då...
Kunde knappt gå nerför trappan på jobbet och när jag kom hem så tänkte jag....tänk om det är brutet eller en spricka? Så jag ringde dottern och bad henne hämta matkassen och ta hand om Märta. Det var ingen lek att köra bil med en fot som gjorde ont. Nåja kom mig in på akuten och satt  där i 1 1/2 timme innan jag blev uppropad. Nu börjar det vansinniga??? De misstänkte en spricka och tyckte att det skulle bedömas av läkare. Den här "stationen"var bemannad av sjuksköterskor som gjorde den första bedömningen. De sa då att jag skulle vänta tills 17 och fara på närakuten på ålidhem!!! Då skulle den läkaren göra en bedömning och tyckte även han/hon att den skulle röntgas så skulle jag komma tillbaka till akuten!!! Va? sa jag.....då säger de att jag skulle spara tid....då de hade så få läkare och en bedömning på akuten så skulle jag nog behöva vänta till 10 på kvällen!!! Men herre gud...gick därifrån då kl var 14.00 och for ner till strömpilen och tänkte sitta där i tre timmar till närakuten skulle öppna kl 17. Efter en halvtimme så hör jag mig högt säga vad Dan brukade säga åt mig: Far du frivilligt till doktorn så är det ingen fara. Tyvärr så hade han alltid rätt....när jag verkligen behövde uppsöka vård,så tvärvägra jag alltid hahah. Så jag for till yttersjö och hämta både matkasse och Märta och fick låna en krycka av dem. Gick väldigt korta kissprommisar igår. Kom hem och smorde in foten med voltaren och la bandage om foten och satt sen i högläge resten av kvällen. Imorse var det hyfsat och jag är glad över att jag inte jobbar så långt pass idag och börjar inte förrän i eftermiddag.
Men visst kan man oroas över vården??? Herrejösses så krångligt och bedrövligt. Men jag är faktiskt orolig över hur jag bara går "sönder"!!! Jag har ju faktiskt inte behövt ha besvär tidigare i mitt liv med ont och värk. Ibland tänker jag att allt är "effekt" av att inre mående. Jag kan verkligen inte sjukskriva mig....om jag så ska släpa mig runt och käka morfin så måste jag jobba. Det är den bittra sanningen. Det värsta som skulle hända är att det inte skulle gå och jag är inte fast anställd. Hur skulle den sjukskrivningen se ut? Skulle inte klara mig på stämpel pengar från a-kassa utan skulle faktiskt behöva sälja.mitt boende och flytta in i bilen. Ja sådana tankar går jag omkring med.....inte så kul. Fy för den faen så arg och irriterad jag är över mitt liv just nu....djävla Skitliv Men nu ska jag halta iväg och fixa en kopp kaffe till. Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela