myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon fredag 26/4

Publicerad 2013-04-26 07:22:41 i Allmänt,

Ja då var det fredag igen. fast igår hade jag fredagskänsla. Märkligt hur fort veckan går, tisdagar kan det kännas jättelångt till helg och vips så var vi där igen.
Igår var jag på årsmöte och efter det så hade vi i styrelsen möte. Så jag kom hem ca 21,30, upprörd på ngt vis.
Inser att jag inte är ngn grupparbetare. För det första så var det en av dem som kallade mig "den där" pga att vi har olika åsikter. Jag bemötte det inte för jag kände att det var inte läge. För jag var trött och irriterad och det fanns fara att all möjlig skit hade tagits upp. Istället valde jag att kliva ner till suppleang.
Det gör mig galen när allt blir långbänk. köper man en tjänst eller vara och i slutändan det blir helt fel så skall det tammefan inte betalas fullt pris, när man kom överens om vad köpet skulle innehålla.
Sen så är det inte bra när två dominanter är i samma grupp, hhahahaha (jag är den ena).
Hade svårt att somna in då jag låg och funderade och jagade upp mig i omgångar över allt möjligt.
 
Jag var lite orolig att maken skulle börja fråga ut mig. Det är en klassiker hos oss i alla fall. Om jag är orolig eller nedstämd över något så blir jag oftast tyst och undvikande. För att inte ligga vaken och fundera så brukar jag försöka sortera in det i huvudet och planera vad jag skall ta tag i nästa dag. Men.....
då just innan vi går och lägger oss, brukar kära maken summera och planera morgondagen.....frågar mig om vad som är på tapeten och hur olika saker gått. Shit, shit shit vad händer jo jag berättar och alla känslor och tankar väller fram. Han somnar fort och jag ligger vaken.....
Jag fattar det bara inte... det kan vara stora funderingar och jobbiga saker som berör oss båda och han somnar på två röda!!!! Medans jag ligger vaken och räknar får, oxar, undulater och allt möjligt för att trötta ut mig och tänka på annat.

Men han är mer introvert än mig så jag vet att han oxå funderar och grubblar men på ett annat sätt.
Jag är typen som funderar på hur allt kan gå fel och på vilka sätt allt kommer att gå fel, så jag är beredd. Han är mer inställd på att det kommer att gå fel och börjar därifrån....
 
 

Kommentarer

Postat av: Farmor Fia

Publicerad 2013-04-26 08:59:54

Ja det är märkligt hur lika vi är och hur lika våra män är. Det är lätt att ligga vaken och grubbla medan den andre snarkar vidare...
För övrigt så avskyr jag alla krig i föreningssammanhang. Det tar mycket energi som har kunnat läggas på annat kreativt och framåtskridande arbete. I know.... Hoppas vi ses snart. Kram

Postat av: Elena

Publicerad 2013-04-26 16:55:17

Ja män är dom kloka av oss i det fallet. Båda kommer måsta ta tag i morgondagen. Enda skillnaden är att dom är utvilade och vi är det inte.

Svar: Precis min tanke. Begriper mig nte riktigt på mäns sömnmönster eller rättare förmåga. Min käre man kan bara ta en tupplur så där bara....Sen somnar han efter han just lagt sig varje kväll. Jag kan inte sova utan ljudbok, för då ligger jag och funderar och har mig. Lite avundsjuk är jag..
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela