myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Helgen

Publicerad 2013-04-26 12:15:00 i Allmänt,

Ja nu står helgen för dörren, så att vi inte kommer ut. Ja jag vet gammalt skämt, men jag är gammal och inte så kul som man kan tro. Eventuellt så blir det jobb i butiken och lite pappersjobb. Städning både hemma och på jobbet. Hoppas att det blir en lugn helg med lite sovmorgon, skulle vara skönt. Har lyckats stöka ner så in i norden i vårt lilla inneförråd så där måste jag verkligen röja igen....är ju bara två veckor sedan sist. Ja herrejisses, allt hamnar där inne, dockskåpsgrejer, sånt som skall kastas, papper som skall in i pärmar,saker som skall vidare till andra ställen, mitt hemmakontor med alla papper och pärmar är där och tusen miljoner andra grejer.
 
Men attans vad fort det går när jag får mina röjarryck, då slängs det hej vilt. Men min stora önskan denna helg är faktiskt att den blir lång och lugn. Lugn därför att det är damm överallt och fönstren är som i ett kråkslott, men det är inte lönt att göra några stora insatser för det är inte sopat ute på gården ännu. Men det är urtrist att se.Lång därför jag behöver sova. Men nu är det inte länge kvar så brukar denna vårtrötthet ge med sig. Syndast är det om maken som umgås med mig som är som en saccosäck. Uppe tidigt och gör allt som skall göras innan han vaknar vid elva och sen är jag trött hela dagen och somnar i soffan strax efter åtta. Kul typ....Känner att detta inlägg ine är så upplyftande hahaahah men jag kan försäkra er om att det är övergående hahaha
 
Så här skulle jag vilja ligga just nu....visst ser det skönt ut..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela