myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Raskens Ida???

Publicerad 2013-04-07 08:49:38 i Allmänt,

Ni som är i min ålder minns säkert Tv serien Raskens. Han hade en fru som var envis, enveten och som klarade det mesta. Hon sa ofta: Man ska alri räkna ut nåt... Med det menade hon att man skulle inte hoppas för mycket och tro att det skulle gå bra , för man blir bara besviken,  hahahah hon var en sliten kvinna hahha..
Idag när jag tittade ut så suckade jag och tänkte Neeeeeeeeeeeeeej snö och blev omedelbart sur men sen började jag skratta....Förlåt E det var inte meningen.
Min arbetskamrat är lite av en terrier ,envis som synden när hon bestämt sig. Hon brukar sällan höja rösten eller vara den som överkör någon. Men har hon bestämt sig så är hon helt fokuserad och metodisk.
Jag vet de gånger hon sagt att på söndag ska vi fara och grilla så kul det skall bli. Har det då inte varit snöstorm så har det varit -25 ute. Så har det väldigt ofta varit för henne. Nu har det hänt igen hahahaa
Hon har varit ledig och hemma med sin flicka. Vädret har varit bra men längtan att fara ut någonstans brukar ju vara trevlig. Utan bil tar man sig inte så långt och effektivt så hon bestämde sig för att ta fram cykeln. Nu börjar det...
Hon upptäcker att dotterns sadel inte passar, punka och cykeln behöver få en uppfräschning, I flera dagar kämpar hon på med rostiga skruvar, avbrutna naglar, smörjning, punkterade däck och trasiga sågblad. men i förvissningen om att: På söndag ska jag ut och cykla med min dotter, så gav hon inte upp en sekund. Banne mig ! hon fick cykeln klar, renoverad och körklar...slutsats: Cykelturen på söndag är vinsten!!! Resultat: Djävulskt svårt att cykla idag......

Kommentarer

Postat av: Elena

Publicerad 2013-04-07 11:25:43

Ja när Alex sa- vet du att det snöar ute? Då orkade jag inte kliva upp.... MEN vi satsar på nästa söndag. :)

Svar: Jajamensan då får du hoppa upp på stålhästen, om det inte har snöat igen....
myma.blogg.se

Postat av: farmor2010

Publicerad 2013-04-07 18:14:43

Mitt periodkort tar slut på torsdag....då väntar jag inte längre....nån måtta får det vara....då ska det va vår;-).....lr?!?

Svar: ja vi får väl se...det är ju april...
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela