myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Så gott med kött

Publicerad 2013-04-15 11:46:00 i Allmänt,

Jag har ju tidigare nämnt hur gott det är med god mat. (Läs jämt) I helgen så åt vi gott igen. Det är så himla smaskigt. Ett gott glas vin, fast det brukar jag oftast dricka efter måltiden. Blir så mysigt med att dricka lite gott och må som en prinsessa. Apropå det så åt vi prinsessbakelse till efterätt. Var inte fel det heller. Till köttet så gjorde vi en god stuvning med färska champinjoner, vårlök, svartpeppar och cremefraiche.
Minns ni att jag skrev om ädelosten, smördegen osv och att maken inbillar sig att han inte tycker om ädelost. Han åt som en besatt och tyckte det var smaksens...
Bilden härunder så har jag tagit från en blogg jag läser: Sannahoj, hon lagar all mat från scratch och då menar jag allt....Hon är helt frälst av detta men jag undrar hur kommer det att gå när hon börjar jobba efter mammaledigheten? Inte så bra antar jag. Hade jag fått välja så hade jag nog velat bli hemmafru och leva ett sådant liv. Tyckte det var jättetrevligt och ett arbete att vara stolt över. Tyvärr genererar det inte så många pensionspoäng men jag tror att det kommer att bli vanligare, hoppas det i alla fall...
 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-04-22 08:47:29

Tack för att du tror på mig..! haha
Såhär är det. Kunskapen jag har inom tillsatser och kemikalier i mat hade jag redan innan jag blev gravid. Viljan att laga riktigt mat hade jag även den innan jag blev gravid.
Så nej, jag tror inte att jag kommer sluta laga riktigt mat sen bara för att jag jobbar. Vetskapen och kunskapen kommer finnas kvar och därmed kommer jag inte kunna sätta i mig vilken skit som helst. ;)

Svar: Tro inget annat än att jag är impad och inspirerad. Jag läser och följer din blogg med stor förtjusning. Lite mallig oxå att du är här...hahaha. Skall bli så kul att följa dig och bara som info så har jag ett lite barnbarn som är 1 vecka yngre än Alfons. Keep going on.....
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela