myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag

Publicerad 2013-04-25 07:08:39 i Allmänt,

Idag vaknar jag och är lite piggare än tidigare under veckan. Märkligt med vårtrötthet och så onödigt. Det är som eftervärkar efter förlossning. Mycket märkligt, att det gör så ont i onödan och utan resultat. Det kan ju göra så ont men ingen bäbis kommer ju...I och försig så drar väl livmodern ihop sig, men f:et vad ont det gjorde.
Andra "onödiga" saker är bilservice, kostar multum men inget syns. Fatta vad kul man kunde få för dem pengarna. Nu skulle väl ngn säga att bilen håller längre med service och sparar på sikt in pengarna. Tror jag inte alls på fullt ut. De gör grejer som man lika gärna kunde gjort själv, men det är den där stämpeln man betalar för. Skulle vara intressant att vara en liten fluga på väggen när de gör sin sk koll av bilen som kostar 1000tals kronor. Bitter???jag??? Nähä???
I vår familj så har vi det så att maken berättar inte när bilen skall på service för då spottar och fräser jag och rabblar upp allt som vi istället kunde ha gjort. Stackarn det är ju inte hans fel. Jag muttrar och puttrar och säger - De byter bara luft i däcken ,tar en kaffe och låter en lärling byta olja och cashar in 2500:- grrrrr....
 
Nä nu ska jag inte fastna i de eländestankarna utan fortsätta denna soliga dag. Idag blir vi få på butiken, men det gör nog inget då, det är så lugnt. Måste iväg och lämna tillbaka ett par skor, annars är det inget annat på agendan förutom lite jobb då.
 
Här på bilden är en som fixat semesterresan med hjälp av ngn stackare som har servat bilen.....nä nu börjar jag igen...
 

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-04-25 11:52:12

Hmmm...vill inte ens tänka på vad våran reparationsnota kommer landa på... Skulle gissa på närmare 8000, plus de 9000 vi redan betalat...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela