myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Frajdäj (fonetiskt engelska!!!)

Publicerad 2013-08-16 06:11:46 i Allmänt,

Godmorgon säger jag efter en god natts sömn. Igår så jobbade vi på bra i butiken. Jag och E gick an som bävrar och liksom gnagde oss fram i allt som skall göras. Jag var ganska trött, men så där skönt trött, när man gjort mycket om ni förstår vad jag menar? På kvällen hade jag ett styrelsemöte i bostadsföreningen och när jag kom hem så var det nästan dags att runda av kvällen. Men en snabbtur med dammsugaren och ett kortare röj i köket hann jag med.
Idag fortsätter vi att lappa och lägga in priser, tyvärr så är det ju lite svårt då vi måste "stänga" ner kassan varje gång och det är ju lite tjorvigt när vi samtidigt skall hjälpa våra kunder.
För övrigt så är det bara bra. Skall gå och dricka lite kaffe och sen bege mig till jobbet. Hade inte tänkt fara in tidigt först men det är ju lättare att ändra priser när det är folktomt. Ikväll stänger jag så det kommer nog att bli en lång intensiv dag. Men det är mkt bättre än lugna och långsamma dagar, åtminstone på jobbet. Tänk att nästa vecka bär det iväg till Malmö, tyckte jag nyss nästan längtade dit och tyckte det var så länge tills vi skulle få fara och få prata om butik och panduro och allt möjligt. Och tjolahopp tjolahej nu är vi snart där. Känns väldigt bra och en bonus är ju att jag och D får rå om varann i många långa körmil. Vilket jag tror att vi bägge ser fram emot. Nä nu slutar vi för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela