myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Känner igen tecknen...

Publicerad 2013-08-29 07:38:33 i Allmänt,

Börjar känna mig bättre....ett tecken är att jag börjar irritera mig på dumma människor. De senaste dygnet har jag mest bara befunnit mig i snorets kedjor och varit feberns fånge. Imorse sa Dan  -Jag tror du lyckats.....för jag börjar känna mig knastrig i halsen. Japp i did it, and i done it well.
Ja åter till dumma människor. Har fått höra att många på området stör sig på fågelbajs???? Ja nu vet ju inte jag omfattningen av skiten.
Är det pepprat är det inte trevligt, men om det är som hos oss att det kan ligga en eller två små "lämningar" på tex bordet på altanen så känner jag..Big Deal. Det är inte trevligt och det finns nog en massa läskiga bakterier i skiten och har pippina ätit blåbär då svär jag åt de små liven en stund. Men jag fattar inte hur folk tänker, just där vi bor på Röbäck är det mycket träd och skog, Fåglar bor bland träd, fåglar äter. fåglar skiter. Jamen flytta till ett betonggetto då......idioter. Jag bor hellre bland träd och får tugga i mig att det finns fågelskit än att jag bor i en betonglåda. Det stör mig betydligt mer att jag sitter ute på uteplatsen och det kommer rullande en tom chipspåse....eller att det är glaskross, eller annan människoslängd dynga.
 
Jag måste erkänna att jag skäms över att vår stad är så skitig. När vi for runt förra veckan söderöver i landet, så kan jag konstatera att i Helsingborg som är en mkt större stad än Umeå var det snyggt och rent på gatorna om man jämför. I måndags på bussen så kunde jag inte låta bli att titta lite extra på hur det såg ut. Innan man kom ut på Kyrkbron så låg det flaskor, en tom påse och en hel del skräp på en sträcka av ca 45 meter. Gå en promenad runt istan, gärna en måndag så får ni se hur djävligt det är, skäms tammefan säger jag till alla skräpkastare.
Känns det igen?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela