myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag och solen har inte vaknat än...

Publicerad 2013-08-17 08:45:24 i Allmänt,

Ganska roligt hade jag när jag vaknade av regnet toksmattrade ute och jag som sover med öppet fönster kunde höra att det var inget sommarduggregn. Jamen var det så kul säger ni? Ja jag skall ju ut på vift idag med vänner och jag har ingen aning vad vi ska göra. Igår så frågade jag min goda vän om stövlar, behöver jag det? De jag har är nog inte täta om jag inte minns fel. Nä sa hon det behövs inte??!!! men det verkar absolut vara stövelläge hahahah
Enligt order skulle jag ha varma kläder hmmm min första tanke var kantarellplockning. Jag som aldrig sett en livs levande sådan ute i moder natur, tänkte att det kunde ju bli intressant. Men jag såg på hennes ögon att det var ingen kantarellsväng vi skulle göra. Bakluckeloppis? nja det tror jag inte, bärplockning tror jag inte heller då jag är vilse och skräckslagen 100 meter in i skogen.
Hästridning eller en picknick, ja men picknick skulle vara mysigt om man bara har ett litet regnskydd. Jag tycker att det är väldigt mysigt att fika utomhus. I alla fall om det inte blåser, ni vet ju att jag avskyr blåst. Vad i hela friden gör man utomhus? krocket, boule, kubb? inte en aning. Klättring kanske men jag skulle inte tro det då vi har kommit in i åldern då lårbenshalsar kan flyga som en flock duvor knak ,brak och framstupa sidoläge,,,,,,,
 
Även om det låter som om jag tillbringat mycket tid att fundera eller känner oro så kan jag säga och med ett egen förvåning att det har jag inte. Mycket konstigt tycker jag själv. Hade detta skett för 10 år sedan så hade jag blivit tokgalen då jag hade ett kontrollbehov som kunde likna ett sjukt beteende. Det enda jag har funderat på är kläder och packning mest kläder hahaaha. Jag har bara två lägen antingen packar jag för mycket eller så blir det en systemkasse med en tandborste och ett par trosor. Åh kära hjärtanes kom jag på nu hur kommer jag hem? Måste se Dan i ögonen och fnula på om han har en aning. Tyvärr så är han en mussla, en mycket fin egenskap men oerhört irriterande ibland, när jag får reda på något som han vetat i evigheter men inget sagt.
 
Men åter till min obefintliga oro, sitter just nu och känner efter ........nja hmmmn..nyfiken ja,,,lite spänd ja,,,,men det enda som ploppar fram är gummistövlar haahha. Har mitt kontrollbehov lindrats? Ja absolut men det är inte därför jag inte är orolig utan för att jag sagt att all uppvaktning undanbedes för detta snart 50 åriga praktexemplaret.
Så jag har inget att leva upp till utan kan bara  njuta av goda vänner. Jag har inget begärt men kan få enormt trivsamt. Jag tycker om trivsamt mer än askalas även om det kan vara skönt/roligt ibland. Fast jag brukar blanda trivsamt och trevligt till trevsamt, ett mycket bra ord på ngt jag tycker om. Vilket jag vet i hjärtat att jag kommer och få för jag vet nog att den som "styrt" upp detta är ngn som känner mig väl.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela