myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nämen vilken himla bra ide...

Publicerad 2013-08-18 10:37:01 i Allmänt,

Varför firar vi inte alla födelsedagar som vi firade igår????? Så kul det skulle va? Inte behöver man fylla jämt? Tänk om man gjorde varje väns födelsedag till en sådan fest som jag hade igår, så skulle man ha sådär kul minst två gg/månaden. Fast jäsikens anåda så sliten man skulle bli......
Jag som inte var ett dugg nervös innan jag skulle bli "hämtad" blev jättehispig precis när de kom. Kära värld så läskigt......men de hade vita jeans och var så fina hmmmm,jag som klätt mig praktiskt, för eventuell skogsutflykt hmmmm. Fick en underbar huvudprydnad med både reflex och flaggor och de hade även tänkt på en säkerhetsdetalj. Fick en mkt praktiskt lapp där det framgick vad jag hette och var jag bodde ifall jag blev bortdrälld på vägen. Våran chafför var gravid och såg så himla fräsh ut att det var obegripligt. Inte fanken strålade man själv så där en, endaste dag under ens egna graviditeter......
Hursomhelst så bar det iväg, mot Obbola tänkte jag först, sen svängde vi av mot Innetavle aha vad kul kanske auktion. Alltså hur trögtänkt var inte jag....tog nästan 10 minuter innan jag fattade att vi skulle ut till Täfteå där en av "mina" kvinnor bor. Så konstigt att man blir som blockerad i skallen, när man inte vet var eller varför man skall någonstans.
Nästan läskigt att tänka hur lätt det är att sätta en människas psyke ur spel. Har läst att det har använts som en tortyr. De binder för ögonen eller placerar en i ett rum utan fönster och med lyset på tills man inte vet om det är dag eller natt. Kan göra folk totalt urknasiga....
 
Hur som helst så kom vi fram och vi inkvarterade oss i en husvagn, med en massa smaskens  att både dricka och äta. Urmysigt som en lång förfest och de gillar jag urskarpt, mycket bättre än att sedan skingras på en stökig lokal. De hade även gjort två sånger som de sjöng så fint och jag tyckte inte det var jobbigt utan kul?? Annars brukar jag ju tycka sånt där är så jobbigt och generande. Men jag blev nästan lite stolt och smickrad...jag vet att det låter lite ego men det var en ganska skön känsla.Hur länge vi satt där har jag ingen aning och inte hade jag märkt ngt heller. Jag är nog väldigt blond ibland......hmmm hursomhelst så plötsligt skulle det ätas...igen tänkte jag som tyckt att vi ätit hela tiden....men tydligen måste vi suttit därinne länge....Vå går in och där var våra "killar" ??? Alltså det visade sig att de varit där ett bra tag och tällt ihop och dukat och fixat. Dan hade sett mig???men inte jag honom???? Alltså hallå vad i hela friden gjorde vi? Har inte en aning, men en känsla av att vi surrade och skratta en hel del. Vi hade urtur med eftermiddagens väder då vi skulle få surströmming...smaskens. Min första suring det här året och jag måste säga att det är så gott. Vi sjöng och skrattade, dansade, och tjoade tills det var dags att fara hem till snarklådan. En mycket rolig dag och kväll och MIN dag......vad kul... kan vi inte sen ha DIN dag och sen DIN dag och DIN dag och så himla kul om alla fick en egen dag som alla samlades runt och skratta och sjöng som vi gjorde igår....

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-18 12:47:49

Tack för igår,roligt! Vi är trötta men mår bra! Kram Kurre. Hälsar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela