myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Uppsala och vidare i vårt vackra land

Publicerad 2013-08-21 08:41:00 i Allmänt,

Igår så kom vi fram till Uppsala och till sonens och hans flickväns lägenhet. De har en mysig, liten trea i ett studentområde. De själva är på resa så vi kan bre ut oss som vi ville hahaha. Nedresan gick bra och vi lyssnade på ljudbok hela vägen. Vi sov gott och sen åt vi frukost och påbörjade resan ner till Helsingborg, där vi bokat två nätter på en hotell av tvivelaktig karaktär hahahah. Kommer att uppdatera er om det var lika sjabbigt som jag tror hahahaha. På onsdag ska vi ju ner till malmö på Panduromöte och det börjar killa lite i min mage nu av förväntan med en liten skvätt frustration och oro. Men jag försöker ställa in mig på att jag inte kommer att bli värst mkt klokare av det mötet hahhah.
Det är så märkligt med värmen?? hur den är annorlunda??det kan vara samma grader som hemma men upplevs ändå varmare???mycket konstigt. Men det beror nog på att det samlats upp en massa mer grundvärme här söderut. Tänk på havet så förstår ni vad jag menar. Vi har det ju så kallt i vattnet och det krävs några dagars värme för att det skall vara drägligt att bada. Här börjar ju våren i mars med fina varma dagar (oftast) och en varmare dygnstemperatur vilket gör att havet sakta värms upp. Det får ju som följd att havet inte kyler luften som det gör hemma. fattar ni hur jag menar??? Ja det där var dagens lektion i termik och väderpåverkan hahahaha kalla mig för Dr väder, passar bra till mina andra självutnämnda titlar.
Det känns lite konstigt att lämna butiken och allt jobb åt tjejerna hemma, men jag hoppas att de kan hantera stressen och tar det lite lugnt emellanåt....det är lättare att säga än göra i dessa bråda tider med nya priser, varor och att dessutom kunna ge kunden bra service inte lätt skall ni veta. Men om någon av er läser här så...please ta lite paus då och då, hjälps åt att påminna varandra om pauser eller gå ut en stund och gör ett ärende, det är ok för mig om ni kan styra upp det. Ni är ju viktiga så för att orka, då måste ni varva ner ibland.
Åter till mig hahahahaha detta är ju min blogg och då får man vara ego. Mår fortfarande underbart i själen efter min fina uppvaktning i helgen, så kul men vi kunde ju kört ngn timme till......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela