myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag och snart helg hahahaa

Publicerad 2013-12-27 07:03:02 i Allmänt,

Igår var jag på rea för första gången på länge. Jag följde med My och Anders och tittade på möbler till deras nya hem. Det var trevligt att få följa med och jag såg mkt som jag själv skulle velat ha. De hade nog velat ha en hel del men det är ju klokast att vänta tills de flyttat in och se vad de vill och behöver ha. Så det beslutet tycker jag var vettigt.
Millan var oxå intresserad av möbler och alla människor för hon var alldeles tyst och satt och betraktade allt i sin lånevagn. Smart med vagnar som man kan låna, på affären.
Sen så begav jag mig ner till staden och sökte efter en kalender/börs. Det var inte lika lätt som jag trodde. Så när jag givit upp och trodde att jag skulle måste bege mig till ngn kontorsvaruhus så fann jag den ...på Åhlens, vilket var rätt otippat för mig. Jag ville ju ha en filofax och tydligen var det bara Åhlens som hade dem och det fanns en kvar!!! precis en sådan jag ville ha.
 
Det är en sådan kul känsla att köpa en ny kalender och börs. Ja det låter kanske fånigt men jag gillar det. Att flytta över och se om och hur allt skall rymmas. Sen brukar jag rensa kalendern på info om allt som jag inte behover...tex olika valutor ,tidszoner ,alla länders flaggdagar osv.
Efter det så for jag till butiken och sopade och torkade och till slut öppnade jag...hahahaah det drog i dörren hela tiden så jag tänkte What the fuck...lika bra jag öppnar och fortsätter städa. Maken ringde till slut och undrade var i hela friden jag var. Men det var ju massa saker jag skulle fixa, när jag liks var där.
 
Kvällen blev kort för min del och jag hann nicka till två gånger. Mamma fick sockerkänningar, så hon kände sig inte bra. Vi talade med varann några gånger så att vi hade koll. Man kan ju bli fort dålig som diabetiker och hon hade slarvat med maten. Det dummaste var att det berodde på att hon var så glad för besök så hon struntade i att äta....Hon begrep egentligen att det var dumt men hon sa att när de väl kommer så vill jag ju inte avbryta och börja äta.
Nu skall jag ta på mig lite kläder och fara till jobbet. Idag så blir det bara jag och E men det blir nog lugnare idag än före jul så det fixar vi.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela