myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon alla sjusovare...

Publicerad 2013-12-14 08:29:38 i Allmänt,

Som vanligt väckte storkisse mig och han har sedan dess sovit....och jag har slagit in julklappar, sorterat papper, dammat och tömt diskmaskinen, fikat, läst tidningen och vattnat blommor!!!! Undrar om han tycker det är skönt att somna om med vetskapen att nu håller ngn annan koll på huset!!!
 
Igår var vi på lusseuppvisning på förskolan och de var så söta alla barnen, främst de små luciorna som tog det lite mer allvarligt än de flesta tomtenissarna som hade det svårt att stå still på samma ställe. Sen fick vi fika och jag fastnade i mjölkkannan!!!?? ja men hur gick det till?? inte en aning. Fyllde på den med mer mjölk och höll i den ordentligt för jag tänkte att jag inte skulle tappa den. Till saken hör att jag blev påsprungen av några barn när jag höll på att hälla upp kaffe. Så jag tänkte att bäst att hålla fast. När jag sedan skulle släppa och ta bort handen så hade jag glömt att jag kört in tre fingrar i handtaget och vips så hade jag vält kannan. Tur att de är van med spill på det där stället hahhaha
 Idag blir det jobb och vi tror och hoppas att det blir full fart. Igår var det stundtals som på helgen, full fart och man hinner inte ens fundera på att gå och kissa hahahaa
Det börjar sitta i huvudet nu alla nya grejer med kassan, men en del saker behövs fixa till innan jag är nöjd. Dagens avslut kommer i massor av a4 papper och jag ser de stackars träden.......inte ok.
 
Har dessutom kommit på ett ord som egentligen betyder: Inte en aning, vet inte, går inte, det är ngt fel,
När ngt är fel med en dator så säger de som har mer koll än mig att det är fel på inställningarna?????
Det ordet; inställningarna har jag hört ofta den här veckan....
Men ställ rätt då?????
Men det är så skönt att känna att man ärligt kan säga att jag har inte en susning om vad nu pratar om, när datorfrågor ställs, typ; lösen, användarnamn, uppkoppling, system osv
Vill inte heller lära mig hahahaa, verkar så krångligt.
Skall nog prova slinga håret i helgen oxå. Utväxten börjar t om jag störa mig på och jag bryr mig väl minst hahaahah
Idag har My och alla hennes lag, från barn till vuxna, träningslag och tävlingslag sin juluppvisning. Men jag jobbar så jag missar den i år. Men jag hoppas att hon visar lite filmer sedan.
Det är ngt speciellt med den där sporten som måste kännas på plats. Många tror att de dansar och hoppar och så, men det är ngt som händer i luften. Det blir en energi som man nästan kan ta på. Det syns att alla är peppade av sin beslutsamhet, gemenskap och glädje. Har ni möjlighet att se ngn uppvisning så kan jag rekommendera det. Hopp och hej nu skall jag väcka kisse....hahahhaa
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela