myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Söndag 3:e advent

Publicerad 2013-12-15 08:49:28 i Allmänt,

Tjolahopp på er alla, hoppas att natten har förflutit på ett tillfredställande vis. Själv har jag sovit gott och vaknar med en förvånad känsla av att kisse inte väckt mig. Men han var nog alldeles slut efter en spännande stund igår kväll. Han gick ut en stund i kattgården och jag upptäcker efter ca 20 sekunder att han tagit en råtta!!!!! Han var väldigt stolt och ville bära in den lilla döingen, så även maken fick se....Skickligt att fånga den där.....
Blir nöjd då jag envist hävdat att när mina kära grannar (Ni kommer väl ihåg surgubben) slänger bröd på marken kommer det råttor. Japp nu finns det bildbevis oxå....
 
Nu ett litet inlägg riktat mest åt dottern....
Jag gjorde mandelmasse och marsipangodis igår och idag skall jag göra mer hahaaha. Det blev gott....
Jag gillar sånt haahaha
Idag skall jag nog göra en sorts kula med contreau, vitchoklad och kokos??? Eller ngt annat...jag brukar bara blanda saker som är gott.
Gårdagen på jobbet var otroligt intensiv. En av de mer intesivaste pass jag jobbat. Det var kunder i varenda hörn.....Det enda problemet var att många ville ha hjälp och den tiden fanns inte. Men det hade inte hjälpt om det var två till för det var så många. Men inga sura miner, när vi bad dem komma tillbaka på en vardag. En kund sa att det var så trevlig affär och med en personal som man blir glad av. Det värmde i hjärtat.
Idag så blir det lite av allt möjligt och merparten skall ägnas åt det som vi tycker om att göra. Antagligen blir det pyssel för mig och skidor på tv för maken. Vi har rester från igår så middagen är fixad....mums. Tror att det kommer att bli en härlig dag, men först en kopp kaffe till och liiiiiiiiite tråkjobb innan hopp och lek.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela