myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tipp tapp tipp tapp tippetippe tipp tapp....

Publicerad 2013-12-13 07:20:20 i Allmänt,

Trevlig Lucia på er alla. Nu får ni vara försiktig så att ni inte bränner er på alla ljus idag. Nu får vi hoppas att alla flickor har fått fyr på staken och att pojkarna har fixat bollarna i grenen.
Hahahah vad kul jag är då?....eller?
Hursomhelst så var det jätteskönt att sluta i bra tid igår och några födelsedagspresenter vart fixade. Fick även en stund att läsa bloggar och fixa det sista inför dagens stora begivenhet......lussefirande på dagis....oops nej nu heter det ju förskolan. Småprinsarna har bjudit in för uppvisning och vi skall nu få se årets stora "show". Efteråt så brukar vi få fika tillsammans och det är alltid trevligt att få se allt pyssel småpojkarna gjort.
 
Skall oxå försöka skapa tid att byta en julklapp till mig själv. Tyckte absolut att jag skulle få en, men det blev inte riktigt bra så jag skall helt enkelt byta och ta en annan. Vad kan det vara tänker ni??? Jo en tallrik hahahha
Efter lussefirande, blir det lite mer jobb och sen hem och börja slå in lite julklappar och presenter. Vi köper ju inte så mycket längre men det brukar ändå ta en liten stund att göra. Nu hoppas jag att kära maken är på humör att slå in lite för han är bättre än mig på det. Tycker inte det är kul för fem öre. Tycker det verkar så praktiskt, som de gör i USA där de har pyntade lådor med ett snöre runt. De borde man kunna spara och återanvämda oxå????
 
Lilla Milou var i VK lussebilaga idag, lillsnuttan <3. Det är så kul att se alla smånissar och lucior och jag blir så glad över de som riktigt gått in för saken och sytt roliga dräkter.
Minns att jag försökte få fina bilder på de egna pojkarna i strutar när de var liten. Men innan jag fick en bild så hade de ryckt av sig struten och var på väg ngn annanstans.My var aldrig särskilt intresserad av att vara Lucia....hon ville ofta föreställa ngt helt annat. Hon är nog vår familjs stora rebell??? i alla fall som barn. Hade jag tänkt en fin röd klänning så ville hon ha på sig ngt helt annat. Minns att jag köpte ett fint barbiehus, som hon fyllde med kläder....
Städa sitt rum var inget som hon tyckte var kul alls. Men Magnus var den mest praktiska. Han ville absolut inte ha några saker på sitt rum, utan det såg ganska tråkigt och kalt ut. Förklaringen låg i att då behövde han inte städa och damma. Mattias var däremot en kung på ordning och reda. Han höll ordning i sitt rum och det var aldrig stökigt. I hans garderob var det alltid organiserat och så fint att jag blev avundsjuk. Ja men nu kan jag inte sitta här och se tillbaka utan måste se framåt åtminstone till tandborstning och promenad till bussen....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela