myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Glada människor

Publicerad 2013-02-08 12:20:09 i Allmänt,

Hade ett inlägg häromdagen på facebook så där lite ironiskt om att så många gnäller på FB. Det är förövrigt skittråkigt att läsa tills slut. Sen så sänker det verkligen mitt humör. Se på en glad person och du blir glad och tvärtom. Här på jobbet så har jag en arbetskamrat som till 99% är glad och positiv när hon kommer till jobbet. Skulle tro att hon liksom vi andra har dystra tankar och problem att fundera på men jag tror att hon har bestämt sig för att vara positiv. Inte bara för att hon mår bättre av det utan för att hennes omgivning oxå mår bättre av det. Jag blir i alla fall glad av henne. Vilket kanske till slut medför att jag blir glad mot en annan person som glädjer någon annans som glädjer ...osv. Till slut så går hela världen runt och ler. Se där M vad du ställer till med. hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela