myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lyckliga ögonblick

Publicerad 2013-02-17 08:49:25 i Allmänt,

Som jag skrivit tidigare så har min dotter en Challenge med en massa ämnen. Mycket praktiskt för då kan jag sno funderingar av henne. Ett ämne var lyckliga ögonblick. Försökte ta det första som ploppade upp. Ingenting hände??!! va har jag inget lyckligt moment alls i mitt liv. Tragiskt tänker ni????La pannan i djupa veck och funderade. Har ofta fått frågan: Längtar du/vad längtar du till? Samma...nada.. nothing..Visst kan man väl längta hem och längta efter helg och så. Men riktigt längtan är det inte ofta jag känner. Men visst använder jag ordet men innebörden är lite olika. Jag kan använda ordet längtar om mkt men om man längtar så att det kramar till i hjärtat eller magen så händer det inte ofta. Förr hade vi hund och när vi varit på resa så kunde jag riktigt längta efter honom.När barnen var små så var de då och då hos Mormor och då kunde jag riktigt längta efter dem. Men jag tror att jag har ett så bra liv hela tiden och mkt att stå i och försöker att vara här och nu. Så jag behöver sällan längta.Detta är ngt som jag ständigt försöker träna mig på. Har oftast alltid legat flera dagar framåt. Men försöker tänka om en buss kör över mig i morgon. Vad har jag då gjort idag? Det är inte lätt att leva här och nu och jag misslyckas rätt ofta. Men det är värt att pröva för man mår bättre av det. Sen så är det min personlighet att yra runt och vimsa hit och dit. Så behöv att längta till ngt försvinner. Många gånger kan man höra att åh vad jag längtar till vi ska tex tapetsera om. VA???? Det tänket finns inte hos mig. Vill jag tapetsera om så gör jag det i morgon eller samma dag??? Fara titta på bilar eller teknik eller fönstershoppa.... nej och åter nej. Dit far jag och då köper jag en bil. en stereo eller en tröja på en gång. Ni kan ju förstå hur galen min man blir på mig ibland (läs ofta). Alla mina impulser är inte så bra alla gånger och resultaten blir lite olika. Men lever här och nu gör jag hahahaha.
Ja nu åter till Lyckliga ögonblick: Efter lite arbete så kom jag på ett ögonblick som påverkat mig och som fått mitt liv att förändras. Det var när när jag fick beskedet att jag var gravid. Jag hade en enorm längtan efter barn och trodde inte jag kunde få några. Hade funderingar på adoption.Menstruationen var ojämn när jag var ung och kunde utebli ngn månad. Sen plötsligt så kändes det lite speciellt. På den tiden så fanns det inga snabbtest utan man fick fara på VDC och lämna morgonurin och ringa på eftermiddagen för besked. Hade gjort proceduren tidigare och ville inte ta ut ngt i förskott. Det var en ledig dag och jag var hemma hos mamma och väntade. Jag lyssnade mkt på musik och det betydde mkt för mig på den tiden. Då plötsligt spelade de på radion. Marie Fredikssons fina sång: Det här skall bli den bästa dan i mitt liv,...och då visste jag på ngt underligt vis. Hela rummet snurrade och jag visste...Åh vilket ögonblick så efterlängtad liten gosse som kom...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela