myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Paris

Publicerad 2013-02-22 07:01:33 i Allmänt,

Som ni såg så har jag lagt upp lite bilder från Paris tom en kopia fick ni hahaha. Men hursomhelst så kan jag säga att det var en vacker stad.Men det jag trodde om Paris var inte det jag fann. Trodde det var en världstad med fantastiska glasbyggnader och en doft av metropol inom fashion och nyskapande. Att jag skulle befinna mig minst 48 timmar på Versailles hade jag förvarnat mina reskamrater. Men där var vi ca 1 timme. Det var alldeles för stort och konstigt på ngt vis. För mkt konst för mkt intryck, men byggnaden var fantastisk. Jag tycker om att se på gamla hus och detta var ett praktverk och enormt stort. Kan faktiskt rekommendera byggnaden mer än innehållet. Själva innerstaden var inte alls fylld av glas och modern arkitektur utan såg ut som det gjorde när det byggdes hahaha. Paris själ behöver inte glamma till sig med tjusiga byggnader. Staden känns som om "hon" redan vet att hon är bäst.Med sina fina hus och karaktär. Montmartre där konstnärerna höll till var väl det ända som jag tyckte stack ut som konstgjort. Dyra tavlor, mkt turister och en liten skönhetsfläck på sköna Paris. Men annars var det härliga dagar som jag minns med värme. Särskilt Notre dame gav mig en fin upplevelse. dit var jag två gånger. Vi var ju ute i god tid och behövde aldrig stå i köer eller trängas. Men bara en 1/2 timme senare kunde det va 200 meter kö. Staden är fantastisk men bör upplevas gående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela