myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Periodvila och ett varningens ord.....

Publicerad 2013-02-16 17:13:55 i Allmänt,

Nu har jag i princip tagit en vilopaus har sedan kl 7 imorse jobbat och druckit kaffe och sprungit på toa. sitter fortfarande i morgonrock så det är dags att ta på sig inför gomiddagen som tar form i köket. Maken är kock han är för övrigt väldigt nöjd. han tänder lite ljus och fixar lite cosy. Han har fått se skidor i lugn och ro hela dagen och ärväldigt nöjd med det. Medans jag sliter mitt hår med papperen. Detta jobb utförs endast därför statens vill ha det så. en väldigt god vän till mig har jobbat länge inom universitetet och har fått en utmärkelse för ngt år sedan, med den underbaraste motivering jag någonsin hört Jag är ju lite svag för det lite tjusiga hahaha Så här lyder det: För Nit och Redllighet i Rikets Tjänst. Håll med om att det låter tjusigt?? Jag tycker faktiskt att jag efter denna dag borde få en liknande medalj i 28: onde storleken åtminstone. Men jag utlovade även en varning. Jag brukar säga att börja aldrig köpa kvalitetsskor typ ecco för sedan duger inget annat. Alla andra skor är helt enkelt obekväma och billigt blir det aldrig mer. Nu vill jag säga: Börja aldrig dricka Amaronevin. Det är tammefanken som att dricka sammet. Nu dricker vi ju inte det allra dyraste men det är så goooootttttt.... Kramis nu måste jag byta om..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela