myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Smaskens

Publicerad 2013-02-11 20:38:22 i Allmänt,

Nu måste jag tipsa er alla om en god grillost. Enda jag smakat förut är Halloumi som är smaskens. Jag och fler med mig brukar kalla den för gnisselost, just därfor den liksom gnisslar när man tuggar den. Låter kanske konstigt men den är faktiskt god.Av en arbetskamrat fick jag nu tipset om en som heter Taganaki, ngt dyrare men mkt god, Jag brynte kyckling och saltade och pepprade. La i en form och la över osten plus lite fetaost som jag hade i kylen, In i ugnen ca 20 minuter och jisses vad gott och saftigt det blev. Det är inte sista gången den osten äts hos oss.
För övrigt så har jag ätit två semlor idag (till mitt försvar så var de små) en annan arbetskamrat brukar skämma bort oss med gofika lite då och då. Det är inte klokt så fort man vänjer sig med ngt sött varje dag. Inte bra alls om man tänker beach 2013, men jag har valt att tänka beach 2017 så då känns det lite bättre. I morgon har jag mkt att stå i skall än hit och än dit. Borde därför uppsöka snarklådan då jag tänkte stiga upp och köra maken till jobbet först ca 5,30 i morgon, sen är det momsdag, och sen behöver det handlas, förbi på bula en sväng, kolla på ett sommarschema,plus miljoner saker till. Voj voj vad jag längtar till september då vi får en härlig resa till turkiet. Förhoppningsvis även ngn vecka till stugan. Är lite konstigt då jag bara kan koppla av då jag far bort. Klarar sällan mer än tjugo minuter hemma då det alltid är ngt som måste göras. Egentid är verkligen ngt som jag skulle vilja ha mer av. Men i vårt stressade samhälle så är jag nog inte ensam om det, Nä nu måste jag gå och knyta mig, men skall först läsa en liten stund.

Kommentarer

Postat av: Marit

Publicerad 2013-02-12 17:01:02

Zaganaki....heter osten.....ja, det är ju Grekiska.....inte så lätt.....tur du har mig som backup;-)

Svar: Ja det är det. du har rätt med mitt "uttal" låter det japanskt hahaha..
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela