myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Traditioner.....??

Publicerad 2013-06-26 07:06:12 i Allmänt,

Tittade på vad ordet traditioner betyder. Det är ngt som sker i sluten gemenskap eller i ett öppet samhälle. Handlar om olika sedvänjor och bruk. Värderingar som förs vidare generationsvis men kan utvecklas genom tid.
Ok jag är ingen tradionsrik eller speciellt förtjust i traditioner kan jag sammanfatta min refektion. En del är ju väldigt bunden till traditioner tex ska knäcken eller sillen finnas på julbordet oavsett om man äter det eller inte. Nja kan nog inte säga att det tjusar mig. Men jag är däremot väldigt förtjust i rutiner. Hmm vänta skall kolla vad det står om det....Haahhaaa det stod enformigt vardagsarbete, slentrian,samma gamla hjulspår.....jo men det tycker jag om....
I alla fall på vissa områden. Morgonen så följs samma rutin och det blir tokigt om den förändras. Kan nog säga att hemma tycker jag om rutiner (upprepande) men inte på jobbet hahahaah. Det är nog ngt som jag har tvingat mig själv att inse. Visst kan jag få spader på hemmet som sådant om man betraktar att soffan står där den gör pga rutin? och då möblerar jag om, men ställer tillbaka efter en vecka hahahah.
Men på jobbet tycker jag om att ändra och förändra. Vilken gör en av mina arbetskamrater fullständigt förvirrad (du vet vem du är hahahah) Vet att det inte blir så bra alla gånger, men jag bara måste prova....
 
När jag handlar så tar jag oftast allt från olika håll i butiken, far än hit än dit. Ingen metod att ta grejer där jag just nu är, nej jag ränner runt som ett skållat troll mellan avdelningarna. Skapar små matberg här och där som min man samlar upp med vagnen när han kör förbi. Han blir vansinnig ibland på att jag bara försvinner, just när han skulle fråga mig eller visa mig ngt. Men jag kan säga att jag missar inga extrapris eller kanonklipp när jag far runt i 120 knyck. Det är min rutin hahahaha
 Rutiner ger mig trygghet och koll över dagen eller den situation som jag befinner mig i. Trivs för det mesta med mina rutiner och de är relativt flyttbara, dvs jag kan genomföra dem oavsett var jag är. Egentligen är grunden att jag måste få vara själv en stund. Nä nu skall jag gå och genomföra ngn annans rutin......kissarna vill ha mat och de har lika invanda rutiner....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela