myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

När jag var liten..

Publicerad 2013-03-04 08:13:38 i När jag var liten....,

Då sa man att man inte fick stoppa pengarna i munnen. (Har ingen aning varför man ville det ???) Antar att det är ngt som barn bara gör. Man fick heller inte ta godis från någons tablettask som man inte kände. Det sas att ngn farbror hade kanske varit och kissat och inte tvättat händerna och sen tog i pengarna...huvva vad äckligt det låter.
Men som barn så lyssnar man oftast bättre ju hemskare och äckligare det låter. Ett annat exempel var att om man svor så hoppar det grodor ur munnen ???? Tror att alla barn har en sådan period även jag.
 
Jag lät som en hamnsjåare skulle jag tro och jag minns att jag tyckte det vart bara mer kul ju mer de vuxna blev förskräckta. Mormor varnade mig för att grodorna mer eller mindre skulle invadera mitt liv om jag inte slutade. men så hände det ngt. Jag var hos mormor och hade just lagt iväg en riktig harang av svordomar och skulle just springa ut. Men vad satt ute på bron om inte en groda. Jag blev så rädd att jag sprang in och gömde mig för alla grodor som eventuellt skulle dyka upp så här lite efteråt. Sen var det färdigsvuret för mig på en lång tid. Men nu är det tillbaka igen och periodvis så är det riktigt illa. Tycker det låter väldigt illa med en sådan vokabulär så jag försöker att undvika det värsta. Nu går det ju inte heller att "hota" mig med grodor eftersom jag tycker väldigt mkt om just grodor, kanske ngt barndomstrauma som fått mig att älska min fiende  hahahaha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela