myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag

Publicerad 2013-03-14 17:50:00 i Allmänt,

När vi hade familj så var torsdagar städ och handlingsdagar. Då städade vi hela huset och for och handlade och det var härligt att vakna på fredagsmorgon och det var välfyllt kylskåp och förhoppningsvis fortfarande hyfsat fint hemma. Sen så hade vi alltid torsdagsbråket hahhaa ja vad då? undra ni??.. Jo för innan handlingen kollade vi igenom skafferi och kylskåp och då började det. Maken fick spader på mig varje torsdag, Jag hade öppnat flera olika förpackningar, ställt tillbaka och öppnat en ny. Det fanns flera öppnade ostar, smörpkt med lite kvar osv. Va!! säger ni nu?? vad då?? Jo jag tycker inte om att ta slutet i förpackningar,,, dvs den sista slatten mjölk, skrapa ur osv. Vet inte hur länge något varit öppnat, så tar därför en ny. Maken som kommer från en familj där man bara skar bort det som inte såg fräscht ut och sen åt höll ju på gå upp i limningen av detta vansinne. Nu förtiden så har det mesta gått över. Är inte lika kinkig längre och det är mindra förpackningar av allt då vi bara är två. Sen så kanske maken oxå gett upp och lärt sig älska mig för den jag är hahahahah
Nä åter till dagen D
Nu är torsdagen, faktiskt en av mina favoritdagar, man kan börja fundera på vad helgen skall innehålla och man kan vara uppe lite längre för det är för de flesta sista arbetsdagen för veckan i morgon. På butiken så brukar det va den bästa dagen med bäst kassor oxå. Så kanske det inte är bara jag som tycker att torsdagar är en bra dag att handla på....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela