myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Det är så härligt när solen lyser...

Publicerad 2013-05-14 07:11:10 i Allmänt,

Att stiga upp och att se solen lysa är himla härligt. Det är som att dagen får en liten bättre start och att själen vecklar upp sig och andas morgonluften. Hahaha vad poetiskt de där lät då...
Som ni minns så hade en av kissarna ett byte igår och jag måste inse att min lilla gullepojke är en lustmördare. Det var en näbbmus som han lekte med...så grymt. Kastade omkring med och lekte!!! Så nu är vi inte riktigt goda vänner längre. Det är en sak om han hoppar och far och leker med insekter eller myror. Men den lilla musen trodde hela tiden att han hade en chans, då han lät den gå iväg en meter sen så kastade han upp den i luften och man riktigt hörde hur kisse tokskrattade av ondska. En sak är klar att ingen veckopeng får han nu i alla fall....
 
För övrigt så har vi bestämt städdag, och besiktningskväll av området och en kväll för planering av sommaren. Så nu har jag mer att stå i hahahaha. Men samtidigt vill jag ju vara med och påverka och styra upp....och det är viktigt att området sköts om då det gagnar oss alla att det är fräscht.
Maken har det just nu väldigt jäktigt på jobbet och kommer nog att ha långa arbetsdagar hela veckan. Själv stänger jag så ngn handling blir det väl inte idag i alla fall. Lunchen får väl bli en macka från Nisses kondis och det är ju inte fel.
 
Men nu till ngt som jag läste i en blogg och som berörde mig i alla fall. Bloggaren skrev om Blondinbella och hon beskrev sina åsikter väldigt bra och jag blev faktiskt väldigt besviken på en ung tjej som är förebild för så många och på hennes dubbelmoral. Blondinbella är ju en tjej som de flesta har ngn åsikt om. Min är att det verkar vara en tjej med många järn i elden och som inte alla gånger mår så bra. Det stämmer väl på många, men att hon drar in mkt pengar på böcker och tidningar mm på att säga att tjejer duger som de är och att tjejer skall inte bry sig så mkt om att hetsa upp sig för sin kropp och acceptera den de är. Det tycker jag är fantastiskt bra och hon är nog en förebild för många. Men nu ploppar hon ur sig så mkt konstigt att jag blir så besviken. Sina egna kroppsljud är hon livrädd att sambon skall höra och ja visst är det inte romantiskt att gå runt och prutta. Men luften måste ut....
Sen så säger hon att att amning offentligt är äckligt!!!! what det är ju hur naturligt som helst. Mer naturligt än att jag måste titta in i stjärtskåran på alla låga brallor i alla fall.  Jag gick in på hennes blogg och bara häpnade och blev så besviken av dubbelmoralen. Att säga att tjejer är bra som de är och sen inte kunna visa sig utan smink och släppa en liten prutt??? Vi går då inte runt här hemma och fjärtar i tid och otid men skulle det råka hända så retas vi med varann på ett kamratligt vis. Nä fy bubblan, vad besviken jag blev...
Avslutar detta inlägg med en fin bild istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela