myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag 22/11 jajamensan...hela dagen

Publicerad 2013-11-22 07:14:04 i Allmänt,

Fredag och fredagsmys....Ikväll skall vi smaka "årets" glögg. I tidningen sas det smaka hostmedicin??? har hört av andra att det inte är ngn hit. Jag säkrar upp med bolagets Blossa, men Dan tror på hostmedicinen.
Storkissen är ovanligt gosig och man kan ju undra varför och naturligtvis så finns det flera teorier.
1 Han tänker: Bästa att hålla sig väl med dessa annars försvinner man...
2 Gud så skönt....nu är man kung igen...
3 Han är förvirrad och saknar de små och behöver tröst....
Antagligen en kombo av alla tre skulle jag tro. Det är fortfarande en känsla av tomhet, här hemma och tystnad. Men vi säger till varandra att de har det bra och det är goda människor de är hos. Tiden läker ju och vi tog beslutet på grunder vi inte kan eller vill ångra.
Ikväll så blir det nog en hel del jobb och lite Bron på SVT play. Måste jobba bort lite och fixa lön. Har ju jättebra tjejer som jag jobbar med, men jag är väldigt säker på att de vill ha lön. Sen lägga in lite scheman och fixa lite med fakturor. Det kan nog skötas det mesta i soffan hahhaha. Undrar om Bill Gates skötte sitt företag hemma i soffan, men pappershögar överallt hahahaha. Men med lite glögg och trevligt sällskap och lite av serien Bron blir det nog riktigt bra. Det är ikväll, men nu är det bara tidig morgon och jag säger som Groucho Marx - Jag och 
 
inte händelserna bestämmer om den här dagen blir bra eller inte....
Idag så har jag en del på agendan, förutom lite jobb. Som bekant så sökte jag en tomtesäck....hahaha nu har jag fått tips från en god vän så nu fixas det. Sen så vill mamma ha en julgran!!!med belysning, och en dymo till föreningen och till bibblan och sist men inte minst lite mer kläder inför lördagens baluns.
Jag har nu en kofta, strumpbyxor och ett jättefint halsband!!!!! tänkte att fokuset kommer ju att ligga på det maffiga halsbandet så ingen kommer kanske att märka att jag saknar tyg på kroppen. Hmmm nja nu tillstötte det lite tvivel...jag har ju rätt mkt kropp och det är en kofta av typen bolero, så att........det glipar ju en aning.....Min stöttande man, blev bara lite fundersam och tystlåten när jag förklarade min tro på halsbandets glans ????? Så jag backar  och köper en klänning istället......såg den igår men den fanns i två färger och jag fick problem i valet. Skärningen var fin men tyget var lite kraftigt...så jag var lite orolig att jag skulle se ut som en fåtölj. Men den får det bli och som sagt halsbandet är skitfint......samma stil som örhängena på bilden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela