myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon

Publicerad 2013-11-30 08:14:07 i Allmänt,

Ja då var det lördag och jobb och lite kvällsmys står på schemat. Nu äntligen vaknade jag utan att gå upp och få en tår i ögat för att småkissarna flyttat. Vi hade väldigt mycket ritualer på morgonen, med kel och gos. Men jag har fått veta att de trivs i jourhemmet och att allt funkar mer än bra. Men det gör fortfarande ont av saknad,
Den som mistat eller fått lämna ifrån sig ett djur förstår nog vad jag menar.
Ja igår var en effektiv dag igen som avrundades på bästa sätt. Vi var ju och uppvakta äldsta flickan och bköds på undervart god mat. Hon hade gjort en massa gott och jag kan säga att det är oacgjort mellan tre av rätterna. En underbar osttårta med fikonmarmelad, en paj med bla bacon och kantareller, eller den med kronärtskocka och kyckling......mums
Det är ett rent under att jag orkade smaka på ngn av desserterna. Men en bit saffranskaka med mandelmassa rymdes.....
Sen hyrde vi film och ngt filmsnacks eller godis behövdes det inte i våra mätta magar. Hon fick fina presenter och jag tror nog att hon blev nöjd och glad.
Sen så har vi nu beställt ett hemlarm.....ivrigt påhejad av svärsonen och dottern. Han säljer ju sådana larm och tyckte nog att det var dax för oss att investera. Vi har ju en del mtrl från butiken som jag inte vill skall försvinna vid ett inbrott och nu är det ju ingen brist på tjuvar och banditer, så det känns tryggt att ha. Sen så ingår ju brandlarm i detta och det var nästan ännu bättre. Vid ett larm slår en kamera igång och brand eller polis tillkallas om det behövs annars kommer securitas ilandes. Vi har ju detta på butiken och jag har glömt det ngn gång då och då och det tar ca 14 sekunder så ringer securitas. Sen så kommer de och låser upp om man glömt nyckel. Nu skulle man bara behövt tjänsten att de kommer hem och handlar mat och städar.
Nåja nog om detta, nu skall jag ta tag i dagen och se om jag hinner tova lite mer innan jobbet. Håller på med julklappar och de kan bli så fina......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela