myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hej och hå, en ny vecka då.....rimmar lite grann

Publicerad 2013-11-11 06:53:20 i Allmänt,

Vi läste Petter och hans fyra getter, med Viggo innan han gick i säng. Han skrattade högt och jag tänkte att det kanske inte var så bra bokval, för han ville läsa den om och om igen. Tror han tyckte det var roligt med rimmen. Men han somnade bums. Igår läste vi så många böcker att jag blev alldeles torr i halsen. Men jag tycker det är kul att han tycker om böcker. tror det berikar ens själ med böcker och att ordlistan fylls på.
Helgen har förflutit som vanligt i ett högt tempo precis som veckorna. Tror att jag försöker stoppa in mer än vad som ryms på ett dygn hahahha
Igår så gick jag och la mig kl åtta, då jag hade så himlarns ont i magen. Jag får ont i magen av spaghetti men till middagen valde jag istället "färsk" bandspaghetti som brukar gå bra. Men fick jättont och nu misstänker jag köttfärssåsen???? Ja ett alternativ kan vara att vi har ätit mkt annat i helgen med betoning på mycket hahhaa så magen fick helt enkelt nog.
Vi köpte en massa godis och dipp och chips på lördagskvällen, så det fanns väl kvar i systemet så att säga.....
 
Veckan som kommer har jag som vanligt mycke att stå i. Men det är ju så jag tycker om det och är egentligen tacksam över att man har ngt att göra. Att bara låta tiden gå och bara få sitta och vänta på att få gå och lägga sig, kan vara skönt men inte jämt. Men då jag som person ofta har femtielva saker på gång samtidigt så blir min vardag väldigt rörig. Ja men jag börjar inse nu vid mogen ålder att jag är nog ett hopplöst fall. För så fort jag har en liten stund över hittar jag på ngt annat att göra tex julkort, städa ur föreningens arkiv och göra om alla pärmar. Det senare är ett större projekt än jag trodde och jag förbannar mig själv att jag började....
Jag är duktig på att planera och organisera, men.....jag följer aldrig mina planer och beslut alla gånger. Är det då man säger att  man omorganiserar?? Det är i såfall jag en mästare på hahaaha'
Från det ena till det andra...så himlarns mörkt det är ute? Det var becksvart ute när jag vaknade, nu börjar det så sakta ljusna på himlen. Men jag tillhör ändå inte dem som tycker att det är ok att snön kommer för att det blir ljusare.....det är ljust en timme sen blir snön ändå skitig och grå. Sen så är den kall och ivägen när man skall gå. Nä då föredrar jag regn och denna gråhet. Enda fördelen med snön har jag nämnt tidigare är att folk handlar mer, vilket jag gillar helskarpt.
Nu skall jag strax klä på mig och bege mig till jobb och börja veckan med ett leende tänkte jag. Kanske fortsätter det så då?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela