myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Idag är det inte en vanlig dag...för idag så är det?

Publicerad 2013-11-09 08:40:23 i Allmänt,

Milous födelsedag...<3 Ja kära nån så stort det är när ens barn får barn. Men i sanningens namn så har jag ju två prinsar sen förr. Det känns så skönt att min dotter förstår hur jag känner inför att jag ser lilla Millans som mitt första flickebarn och att jag älskar henne lika mycket som mina två prinsar. Det är nog inte alla som kan förstå hur både jag och maken ser på saken. I det här fallet finns inga mina och dina och det känns så befriande och stort för mig och maken som haft två "kullar" i en familj.
Lilla Millan är dessutom förtjust i rosa tror jag haahahha ngt som inte hennes mamma var helt frälst i. Dockor och allt som har ansikten är fortfarande konstigt tycker hon. Men jag brukar skoja och säga att jag docktränar henne, för vi ska köpa så mycket dockor och leka med. Kaffeservis finns redan.... och tänk om hon blir riktigt volang och paljetttokig!!!!!!! åh herre vad kul vi ska ha på alla butiker på stan.
Det blir doxk inget kalas för oss idag. Men farmor och farfar och farbröderna grattar henne ståndsmässigt idag. Hennes mamma är på möte i den stora huvudstaden och kommer inte tillbaka förrän sent ikväll. Så vi tänkte fira av henne en annan dag, då hela familjen är samlad.
 
Överlag så är det mkt lättare att köpa grejer åt tjejer än pojkar tycker i alla fall jag. I alla fall om det är "tjejiga" saker som gillas. Pojkarna har jag jättesvårt att köpa till då jag alltid känner det som om jag är en vecka bakom deras intresse.
Men jag har faktiskt slutat köpa grejer till dem (ja i alla fall nästan) för de kan lätt bli lite för bortskämda. Men jag gillar verkligen att göra det. Men det är kul, även om alla leksaker, går sönder hahaha. Det är ju inga dyra saker, bara lite jox för några slantar.
Idag så kommer Viggo till oss och det skall bli så mysigt. Vi ska rensa leklådan och se vad som måste inhandlas hahaha antagligen mer gubbar......eller kanske ett spel. Sen ska vi fara och köpa godis. Kanske se ngn film och viktigast av allt kramas och prata och mysa. Men nu måste jag fortsätta med lite jobb så jag kan känna mig lite lös och ledig hahahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela