myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Japp en ny dag i cirkus Granström

Publicerad 2013-11-21 07:07:34 i Allmänt,

Det slog oss häromdagen att vi har alltid ngt på gång. Det händer alltid ngt som kräver vår uppmärksamhet. En del vill ha upplevelser och äventyr i sina liv. Jag söker lugn och ro.....
Men det är väl så att ju mer du gormar i desto mer blir det. Men man ska ju inte klaga så länge man har hälsan heter det ju.
Var uppe hos mamma igår på lassa och hon hade svarat bra på alla medikamenten. Så imorgon kanske hon kan fara hem. Ingen vätska i lungorna, vilket var vad jag befarande. Så himla skönt att inte behöva oroa sig över det. Igår vek och skar My ut kort i ett högt tempo och jag tror att den biten är klar. Tanken var att jag skulle montera igår ,men kände mig så nere så jag tar det idag.
Idag skall jag dessutom iväg och hitta ngt att ha på mig på lördag då vi ska på baluns. En del av mig tycker det skall bli trevligt att få gå på en fin fest. Men en annan skulle bara vilja grotta in sig i en filt på soffan. Just nu så leder filten......
Jag hann utföra alla uppdrag igår med god marginal och ett skägg hittades oxå. En tomte utan skägg???nej det går inte för sig.
Skall oxå inhandla en Dymo till föreningen idag. Jag misstänker att jag kommer hem tomhänt och jag får gå på fest i morgonrock.....nej så illa skall det inte bli. Nog hittar jag ngt i garderoben i värsta fall. Men eftersom jag inte känner ngn på denna fest så vill jag gärna känna mig lite fin. Det är ju en massa folk från Dans jobb och kollegor och jag vill ju inte att de ska tro att han bor med madame Mim, minns ni henne? som brukade vara med i Kalle Anka? Lägger in en bild....
Nu skall jag ta en kopp kaffe till utan ngn liten kisse som vill ligga på mina axlar.....Inga mer djur kommer ini detta hus, inte ens en guldfisk..........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela