myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Kalasbra :)

Publicerad 2013-11-05 07:27:02 i Allmänt,

I dagens VK så stod det om Larm...jättebra tycker jag. Då svärsonen säljer larm och inte vilket som helst utan det bästa. Så fort det står ngt i tidningen, så får folk upp ögonen av hur viktigt faktiskt det är. Bodde jag i hus så skulle jag absolut satsa på ett larm. Inte bara för inbrott utan även brand och som avskräckande för alla läskiga bovar och banditer.
 
Nu när jag sitter här och skriver utspelas det ett drama på golvet. Det är småkissarna som brottas och storkisse blev helt enkelt arg. Morris ville busa och brottas men det ville inte Sigge. Då blev nog Morris sur och anföll Sigge och blev hårdhänt. Han skrek och då kom storkisse farande. Oftast så sitter han bara och tittar på och ser ut som han tänker: Vad ända ini faderullan sysslar ni med? Men nu rackarns fick Morris det hett om öronen. För storkisse är just storkisse....Han ställde sig på Morris och såg rent arg ut. Mycket vikt på en mkt mindre kisse hahahaha
 
Oj så seg vi var igårkväll. Vi skulle egentligen varit lite mer effektiv ,men efter middagen så satt vi säkert en timme och bara hängde. Jag skar lite papper och limmade lite grann. Men gav upp för sjuttisjätte gången och inser mina begränsningar, när det kommer till avancerad papperskärning haahha
Jenny på jobbet har däremot svart bälte i pappersskärning. Men hon skär för hand, men använder då stållinjal och mäteroch grejar. Det spellar ingen roll om jag så mäter med preussisk precision, så blir det snett i alla fall. har även testat laserpekare hahahaa.
Jag har många olika områden som jag suger på, men jag har talanger oxå så någonstans så det jämnar säkert ut sig. Kaffedrickning är ett område? Jag kan dricka tjugo koppar utan att få ont i magen, jag kan dricka det kallt, ljummet men föredrar det hett. Jag kan dricka det vilken tid på dygnet som helst och det är sällan det upplevs som odrickbart (Senast det inträffade var på en OKQ8 mack, söderut när vi var på resa i somras, det var vidrigt) Har en väninna som kokar det godaste kaffe som finns. Har allvarligt tänkt flera gånger,be om några liter att få frysa ner!!! Sen bakar hon kakor och smaskens som skulle få gudar att le.
Vi bodde grannar förr och jag kan fortfarande tänka tillbaka njutningsfullt på alla goa bakverk som avnjutits i hennes kök.
Nu skall jag gå och klä på mig och eventuellt göra lite grejs som skulle gjorts igår hahha. Den där latmasken som slingrar sig runt ryggraden och tvingar en ner i soffhörnet, den är inte att leka med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela