myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag och en ny chans till en fantastisk vecka

Publicerad 2013-11-04 07:17:14 i Allmänt,

I lördags efter jobbet åkte vi på "gravarna" ute på Backen och det var så fint. Men jag är fortfarande övertygad om att det blir minneslund. Tyckte att det var så fint och stämningsfullt att bara vara där. Jag har bestämt allt redan runt hur jag vill ha det på min begravning. Musik som ska spelas och fika om de har lust. Ingen annons i tidningen och jag har sagt att jag kommer att spöka om de väljer ngn fancy kista....jag vill ha en kartong. Helt vansinnigt att bränna upp en dyr kista? när det finns så dina "kartongkistor". Helst skulle jag vilja spridas nere i ngt avlopp i stan hahhaah för jag har ju aldrig trivts i skogen hahahaha.
Gravsten vill jag inte ha och skulle det vara nödvändigt med ngt form av märke skulle jag ha en i trä som naturlig förmultnar. Blir bara så nedstämd av stenar som efter ett antal år lutar hit och dit och sen tas bort och nya gökar begravs Så onödigt och trist. Så där ja, nu har vi avhandlat döden tillräckligt för en tid framåt.
 
Helgen har varit lite kortare än vanligt tycker jag. Har inte hunnit med att pussa och prata tillräckligt mkt med kära maken. Men har i alla fall fått träffa våra goaste barnbarn. De är himla härliga och de utvecklas så ini bängen fort. Pojkarna är så kuliga. Liam är trotsig och har kommit till stadiet: Dumma dig kombinerat med hans suraste och argaste min. Den fick vi se när mor och far sa att han måste äta mat för att få lördagsgodis hahaah. Men han ansåg att maten var äcklig. När han skulle gå och lägga sig fick vi kramar med mysljud ! Han låter på ett speciellt litet vis när han ska mysa. Tilll helgen skulle vi ev låna en eller bägge, vi får väl se.
 
Gårdagen flöt på fort och jag och My jobbade med inbjudningskorten. Skulle allvarligt inte klarat det själv hahahaha. Begriper inte hur jag lyckas skära snett på en papperskärare !!!! Det borde inte gå!!! Blir galen och sliter mitt hår och kastar ngt hårt i golvet. Oftast en penna eller ett papperskräp. det blir inte så bra ljudeffetkt av ett skräp kan jag upplysa. Vi skar och limma och nu är tio klar hahahaa jajamensan tio. Hoppas att vi blir klar innan bröllopet hahahaa. My konstaterade att hennes bröllopskort inte skulle innehålla så mycket delar haahhaha Men antagligen en vikning som skulle orsaka gråa hår.
Nu ska jag nog börja ta på mig lite kläder och dricka en kopp Java. Förra veckan var en bra vecka med mkt kunder och nu hoppas vi att denna vecka fortätter på det viset. Sprid budskapet: - Pyssel förlänger livet och fyller det med glädje. Idag skall jag även iväg och köpa lite leksaksdjur för ett spännande projekt......
 
 
 

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2013-11-04 09:28:17

Haha ironiskt att "pyssel förlänger ditt liv" står efter texten att vi blir gråhåriga av inbjudningskorten.. ;)

Svar: Ja herrejösses så mycke dynga jag säger hahahah
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela