myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon idag så skriver vi den 25/10....

Publicerad 2013-10-25 07:46:15 i Allmänt,

Full fart ini helgen. Ikväll så är jag gräsänka då maken skall bort. Det passar utmärkt då jag har en del att syssla med och det gör jag bäst ensam. Får ibland lite dåligt samvete när jag jobbar på fredagskvällar med alla mina papper. Men oftast så lägger vi upp det så att jag jobbar till ca 21.00 sen så har vi oftast hyrt en film som vi ser. Det värsta är att då har jag oftast ätit upp "filmgodiset" för att trösta mig själv hahahah.
Men är inte filmen tillräckligt bra så snarkar jag ändå efter en stund i makens knä, oftast med en katt på huvve.
 
Dottern önskar lite matleksaker i textil från IKEA åt Milou. Jag tycker själv inte om dem alls hahahaa men det beror nog på att jag inte tyckte om en del föreställande leksaker när jag var liten. När jag lekte bonde så blandade jag i pannor och hinkar mjöl och vatten så att det liknade mjölk från kossorna. När jag lekte affär så rensade jag hela skafferiet och ställde upp så att jag kunde sälja på "lösvikt" Min mor var av den typen som sa att lek, men städa bort efter dig. Det gick bra ända tills när jag lekte skola och vände på rumsbordet och lekte att skivan var svarta tavlan och sen skrev på den ???? eller när jag prismärkte alla prydnadssaker med oljekritor som i en riktig affär. (ett tips..oljekritor är svåra att få bort)
Jag var ju ofta ensam när jag var liten så jag hade stora möjligheter att bygga om hela lägenheten ahahaha Minns att jag försökte flytta in sovrummet ini tv-rummet och även planerade sovrum på toan. Var oxå inne på att plantera trädgård....men insåg i tid att det inte var ngn bra ide.
 
Älskade att bygga kojor av alla de slag. En gång byggde jag en lång tunnel av massor av stolar, madrasser och bord, mängder av lakan  och täcken. Åh så fin den blev och så lång. Men användningsområdet var lågt så den revs. Likaså med mitt "hem" på balkongen. Det blev så fint, men det var inte så skönt när det började bli kallt och mörkt ute. Var oxå uppe på vinden och byggde, men alla gamla möbler som stod där. Lite läskigt och kallt men kul.
Fantasi har jag en hel del av och det kan vara bra om man skall lösa olika problem. Tycker om att hitta fler användningområden för en sak än den uppenbara. Men att lösa problem av typ Sudoku eller korsord eller andra tankegrejer ....nope fattar nada, inte ett skvatt utan sitter bara med tom blick och en hjärna som ryker av kortslutning. Har en låg IQ skulle jag tro om jag gjorde ett test hahahaah men har andra färdigheter så jag klarar mig ändå.....Nu skall jag sluta surra och börja he mig iväg och klä mig. Tänkte börja lite senare idag och det känns just nu som ett bra beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela