myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon på Er alla både både herre och fru.....

Publicerad 2013-10-23 07:15:15 i Allmänt,

Ja det är säkert, har sista veckan nynnat på flera olika julsånger....jag tidig? Fast vi har ju haft julsaker i butiken länge nu och man blir kanske inspirerad. Vi fyller och grejar och förbereder inför den förhoppade julruschen. Förhoppade ??? det ordet finns nog inte, men jag tycker det funkar för mig.
Annars kan jag nog vara petig med ord och stavning. Här på bloggen skriver jag fel hela tiden och ids inte gå tillbaka och rätta slarvfelen. Något stavningsprogram använder jag aldrig....oops nu gick jag tillbaka och ändrade hade skrivit tavningprogram?  Men i Vk kan man se fel varje dag och av tidningfolk kräver jag lite mer hahahaha
Gårdagskvällens möte blev långt och späckat. Var inte hemma förrän ca halvelva. Uppvarvad av budgetdiskussion så fick jag sitta uppe minst en timme till innan jag kunde gå och lägga mig. Kära maken drog timmerstockar långt före mig.....usch så tråkigt det är att vara vaken när andra sover hahahaah.
Ikväll var det meningen att vi skulle fortsätta på korten,men jag har inte tid och möjlighet till det. Måste göra annat så vi får skjuta på det. Ikväll är det onsdag och det betyder Anatomy Grey på TV, och det kan vi inte missa. Nä allvarligt så tv tokig är vi inte, men vi gillar serien. Vi har faktiskt en del serier gemensamt, men inte övriga tv program. Jag sitter oftast och jobbar i rummet så, det spelar ingen roll då om maken ser på sina knasiga humorprogram eller skiftar kanal etttusensjuhundra gånger. Jag är ju oftast upptagen med annat.....
 
Måste kolla över gardiner oxå inför jul...är ju lite knäpp även på den fronten. Köper alltid ett par nya varje år. Skulle vilja göra om gardinskenorna i rummet och ha dem uppe i taket. Tycker det är mkt snyggare. Vi hade så när jag bodde i Obbola och jag gillade det. Men i princip så har vi det , då det är skitnära till taket från gardinstången. Vi har ju höga fönster och man måste kolla längder som man köper så det inte liknar cafegardiner hahaha när man hänger upp dem. Fållar behövs sällan och skulle det behövas så limmar jag hahaha. Syr helst inte och måste jag så görs det för hand.
Vi skulle ju fara till IKEA till helgen och jag har nu kommit på ngt att köpa hhahhaa koppar!!!! Maken kvider varje gång jag lystet ser på kaffekoppar. Jag tycker om att leta efter speciella kaffekoppar. Har flera egna, udda som jag dricker ur. Men inga av samma sort hahahahaa nja inte så många sorter som jag vill ha. Skulle kunna ha ett helt skåp fullt.
Vet att jag kan få för mig en massa konstiga saker. Vi åt kasslergryta igår och då hade jag köpt "vanlig" kassler. En riktigt stor bit och tänkte vi skulle prova. Jag gjorde av en fjärdedel, så det blev alltså mkt kvar. Åt två tuggor och konstatera att det där äter inte Prinsessan Ingalill. Kan inte för mitt liv äta ngn annan kassler än den dyrare och marinerade. Så den får gå till mathimlen......
Nu blir det enkopp kaffe i en jättefin kopp som jag fick av en arbetskamrat. Rosa och blommig gammaldags och med tumvänligt utförande. Ville köpa fler av dem men maken tyckte de var för dyr och för puttenuttiga. Han sa varför lägga ut så mkt pengar på en sort när du ändå vill ha nya nästa vecka hahahhaa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela