myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Snyggt datum

Publicerad 2013-10-11 08:00:26 i Allmänt,

Ja igår blev 2 av våra goa vänner morföräldrar och på ett "snyggt" datum, 101013 lätt att säga och komma ihåg hahahaha. Det blev en liten och söt gosse och nu längtar vi efter att få höra det lilla sockertrollets namn. Han såg så otroligt bäbissöt ut och med fina markerade ögonbryn. Modern är ju fotomodellsnygg så det finns ju att brås på.
Själv är jag snart på väg in till jobbet om jag inte bestämmer mig för att stanna hemma en timme till hmmmm blir nog en timme till. Maken är ju hemma idag och allt verkar funka bra för honom. Men inatt så hade kissarna tänkt dräpa honom. På sänggaveln har vi en rätt stor ljuslykta, som stått där sen vi flyttade hit. Dan som sover under den fick den i huvudet inatt. Kissarna busade antagligen och måste ha glidit ini den. Den är ju inte så lätt så ni kan ju tänka er smällen. Jag som är född ond började skratta som ett tok. Bara för den saken att nu är det viktigt att undvika "trauma" i huvudet för Dan eftersom han är nyopererad. Han stackarn lever ett hårt liv........
 
För övrigt så är det Fredag och ikväll stänger jag. Imorgon är jag ledig från butiken så då blir det förhoppningsvis ngt gjort här hemma. På söndag kommer Milou så då blir det inte så mkt gjort. Hoppas att det blir bra väder så vi kan gå på prommis i alla fall. Nu har jag beställt hennes 1 årspresenter, så det är klart. Såg en massa kul till grabbarna oxå men nu svänger det så mycket vad som är kul. De är ju i en ålder då det händer så mkt och det blir en hel del olika gubbar och spel. Det är lättare att köpa en docka än en gubbe, ska ni veta. Men vi brukar få bra listor med förslag från modern. Hon berättade om ngt kul om lille Viggo igår. Han firades i helgen men fyllde ju i veckan. Mamma och pappa hade sparat presenter till den stora dagen och han fick öppna en och konstaterade att han fått mkt fint men inte det han önskat så mycket. En skylander (det är ngn form av spelkonsol) gissa glädjen när han fick öppna paketet. För naturligtvis så hade mor och far köpt det.
 
Minns ni ngn leksak som ni önskade när ni var liten. Jag minns flera, en docka som jag fick när jag fyllde 6 år, och en dockvagn som jag sparade pengar till i en evighet tyckte jag i alla fall. Den kostade 32 kronor och jag minns att jag hade hälften och sen så fick jag resten av pappa. Yippie....men som ni vet så fick jag ju aldrig ngt dockskåp hahahaha.

Kommentarer

Postat av: Elena

Publicerad 2013-10-11 11:40:53

Jag önskade innerligt en ficklampa när jag var väldigt liten och en kassettbandspelare med radio när jag var lite äldre :)

Svar: En ficklampa, nä va gulligt hahha. Kassettbandsspelare ja det minns jag att jag ville ha oxå. Vad hade du tänkt göra med ficklampan. Bygga koja eller ute på kvällen?
myma.blogg.se

Postat av: Elena

Publicerad 2013-10-12 10:44:06

Näe jag var mindre än så...minns bara att det kunde vara en bra sak att ha, då vi bodde på landet kunde ju strömmen gå och så vidare och när man gick mellan huset och ladugården fanns ju inga lampor...så en ficklampa kunde vara bra att ha.

Postat av: Elena

Publicerad 2013-10-12 10:44:49

Näe jag var mindre än så...minns bara att det kunde vara en bra sak att ha, då vi bodde på landet kunde ju strömmen gå och så vidare och när man gick mellan huset och ladugården fanns ju inga lampor...så en ficklampa kunde vara bra att ha.

Svar: Du var praktisk redan som liten, tydligen....haahaha. Om jag hade varit dig då skulle jag behövt enorma scenspotlights, för att kunna se om det kom några fientliga älgar eller monster. De är vanligt förekommande i mörker på landsbygden har jag hört.
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela