myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredag och barnbidrag!!???

Publicerad 2013-09-20 07:27:47 i Allmänt,

Tänk att jag fortfarande och fler med mig, förknippar den 20:onde med barnbidrag. Fastän det är ett bra tag sen det var aktuellt. Hursomhelst så blev inget som jag trodde igår. Hade ju massor att göra igår eftermiddag, men hade ont och ville bara ligga och gny lite i soffan hahahaha. Vid nio låg jag och somnade på två röda.
har fixat vikarie till i eftemiddag, så då måste jag skyffla bort massa jobb. På lördag jobbar jag och hela söndag från morgon till sena kvällen skall vi ha Milou, då mamman far till stockholm och pappan jobbar sent i skellefteå. På måndag är det ett förlängt styrelsemöte i bostadsrättsföreningen. Så luckor att jobba är inte många.
 
Dessutom måste jag ringa länsförsäkringar och telia och massa sånt tjoller. Min telefon är och förblir puts väck....Inte bra alls. Men idag så har jag i alla fall Dans att ringa med.
Vi har fått besked om att bilen var klar att hämtas igår ,men vi har ingen möjlighet förrän nästa vecka. Dan har jättemycket på sitt jobb oxå så nu får vi "sota" lite för en fri vecka. Men det var det värt.
 
Handling av matvaror skulle inte vara fel att putta in i dagordningen. Nu när vi i en vecka gått till dukat bord så tar det emot att laga mat hahaha igår blev det makaroner och korv. Ikväll kanske gröt......nä ngt mer skall jag väl fixa. Men det måste vara simpelt så att inte massa jobbtid går åt till mat och disk. Tur är väl att fredagar och lördagar brukar det vara skit på tv, så det kommer ju inte att störa.
 
Nu när Dan bytt jobb så blir det inte så ofta han är hemma i middagstid. Lite tråkigt att sällan få äta tillsammans,
Men vi kan ju skjuta på tiden, för de kvällar som jag stänger äter vi senare, men lite simplare mat. Jaja det är ju ingen jättegrej direkt utan det kommer nog att lösa sig.
 
Jag fick en fantastiskt fin bukett rosor i en fin vas av Dan när vi var i Turkiet. Jag packade ner allihop i resväskan och de klarade resan hur bra som helst. De är så vackra fortfarande. Skall visa er i eftermiddag eller kanske ikväll. Jag blev väldigt överaskad, när han kom och bar dem och gav mig en kram och puss och tackade för att jag övertalade honom om resan. Han är och förblir min man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela