myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ritch,ratch,skrap och kli...

Publicerad 2013-09-21 09:01:23 i Allmänt,

Åh herrejösses vad myggbett jag har!!! maken har oxå ett imponerande antal. Värst är det på fötterna och benen för mig, Dan har värst på armarna. Dessa fick vi nere i turkiet och det tog ett par dagar innan de "exploderade" Först ut var Mattias som visade massor av små prickar på fötter och ben. På tredje dagen så hade trots att han försökt att låta bli sår på flera av dem.
Nu ser jag ut så fast värre.....men måste ringa till han och fråga om han fått fler, för de verkar ta några dagar på sig att blomma ut i tokkliande.
Vi såg myggorna och de var mindre än de vi har hemma, men saticken vilka grejer till kli de har.
 
Jag slutade tidigt igår och jobbade på jättebra med bokföringen, ivrigt gnuggande på ben och fötter. Det känns skönt att ligga i fas igen och inte ha så mycket över sig. Jag var till telia oxå och fick ett nytt telefonkort med samma nummer. (Har ju tappat min telefon som var splitterny....suck) hade min gamla kvar så nu har jag den i alla fall. Sen ringde jag länsfärsäkringar och polisen för anmälan. Polisen ville att jag skulle ringa tillbaka när jag hade ngt som hette typ Emei nummer! som finns på alla telefoner. Det hämtade jag på telia, men när jag sen skulle ringa till baka hade jag könummer 65!!!!!. Eftersom jag visste hur lång tid jag väntat på morgonen då jag hade en tredjedel så mycket könummer så ringer jag tillbaks på måndagmorgon.
 
Jag har 1500:- i självrisk och ersättning är 75% av nypris så kan man räkna ut att det känns så onödigt. Lägg till priset på rotfyllningen så kan ni förstå att jag inte jublar av lycka. Men ska inte gnälla över det utan se framåt.....hmmm går sisådär....
Har oxå än en gång insett att jag har en bitter och långsint sida. Inte bra alls och det är något som jag anser jag måste bekämpa. Men det är samtidigt så lustfyllt att tänka att hade jag en snopp skulle jag olla den personens grejer hahhaah.... sjukt?.... jaaa lite grann.
Det är konstigt det där med förlåtelse och långsinthet och ibland har jag svårt att hålla isär sakerna. Jag kan oftast förlåta människor och gå vidare , men glömmer gör jag aldrig. Men då är ju frågan????har man förlåtit då?? Egentligen inte skulle jag tro. Men något jag är bättre på är att hålla isär sak och person. En del handlingar måste man göra som kanske sårar andra, men som man måste göra för att det gagnar fler eller för att det är ens jobb. Men jag kan inte utföra handlingar eller åtgärder som strider för mycket mot min egna moral och värderingar.
I mitt tidigare arbete fick jag smaka på den sidan ofta och jag mådde inte bra av det. Att veta att man aldrig skulle hålla det man lovade eller att man arbetade med en dold agenda. Kan inte fatta hur mina gamla kollegor fixar det? Nä nu ska jag inte sitta här och babbla mera. En kopp kaffe lite kläder på och iväg till lite lördagsjobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela