myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag och solen lyser och det är födelsedag

Publicerad 2014-04-23 07:03:22 i Allmänt,

Ja idag fyller en av sönerna år, hela 25 år !! Jag minns den dagen som ganska underlig. Jag födde honom på två-tre sekunder kändes det som och var hur pigg som helst. Solen lyste den dagen och det var riktigt varmt ute. Minns att jag tyckte det var så märkligt att allt gått så himla fort och att jag var så pigg. Han var så söt och i mina ögon lång. Mest berodde nog det på att han hade så magra och "långa " ben och fötterna såg ut som små paddlar. Tror det är därför han kom att heta grodprinsen :)
Min andra son ligger sjuk borta i Vietnam :( Han hade glömt att han var allergisk mot en del pencillin.....Han hade fått ett sår på foten och varit hos doktorn. Resultatet blev en allergisk reaktion och hög feber och svullnad och utslag. Igår hade han 39.6 men doktorn ville inte att han skulle ta ngt mot febern då det skulle hämma antihistaminet. Så ni kan nog förstå att mamma skulle kunna sätta sig på ett flyg till vietnam........
Många vuxna "barn" förstår nog inte hur vi mammor kan vara så oroliga och om oss och kring oss när det är ngt som händer våra barn. Vi har lärt oss att barnen är vuxna och att de behöver skapa sina egna liv. Men känslorna och oron och navelsträngen finns alltid kvar.
Idag skall jag på jobbet och det känns riktigt bra. Idag blir det en längre dag och jag tror och hoppas att det kommer att gå bara fint.
Dagarna i stugan har varit så sköna och både jag och kära maken skulle i en fantasi värld flytta direkt upp dit och bosätta oss. Men får man kontakt med verkligheten igen så är det inte läge nu hahahaah.
Vi har satt upp en ny holk och nu väntar vi på våra nya hyresgäster.....hoppas på att få tillfälle att få vara där när det är ungar och de skall börja flyga. Det är verkligen roligt att se. Först så druttar de ner på marken och går omkring som små bollar och verkar inte fatta ett dyft. Sen helt plötsligt så börjar de flaxa och vips så flyger de.....inte så långt från början men det tar inte så lång tid förrän de fattat galoppen och sen så bär det iväg upp i skyn....
Nej nu kan jag inte sitta här och tjollra så mycket mer. måste ini ibadrummet och färdigställa mig för en dag ute i min verklighet. Lite tandkräm hit och lite mascara dit så är jag nog klar......gäller bara att se till att det hamnar på rätt ställen så att säga.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela