myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Vill stanna...

Publicerad 2014-04-22 07:06:35 i Allmänt,

Egentligen så  vill jag stanna här i stugan...men verkligheten kallar. Kära maken skall till jobbet och även jag har saker att passa. Gårdagen var helt underbar med sol och vindstilla. Två svanar simmade omkring i sjökanten där det tinat och både jag och min kära make ägnade tid åt allt möjligt. Jag städade både inne och bilen och han krattade och täljde till  nya störar till skihagen. Lunch intogs utomhus och det var extra gott att få sitta i solen och äta. Kisse väckte mig redan vid 4 tiden men jag har lyckats slumra vidare till halv sju.Just nu är han mäkta missnöjd och går runt och jamar och gnäller. Vi har låst kattluckan....för vi vill inte att han sticker iväg och inte kommer tillbaka förrän ikväll. Han brukar känna på sig när det är hemfärd och håller sig borta....Jag skall  nog läsa ut min bok nu och bara njuta av de sista timmarna innan hemfärd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela