myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Dagar som igår....

Publicerad 2014-08-16 08:38:53 i Allmänt,

Igår var vi i fullform och allt flöt på och vi var helt enkelt bäst.....skratt. Vi var hemma från Ikea kl 15.00 då hade vi hunnit både varit inne på Birsta köpcentrum och handlat och lallat runt. Jag köpte två koppar som jag länge gått och funderat på. Men köpte bara två då jag måste provdricka först....och ja det blir fler. De är från Rörstrand och heter Swedisk grace så fina och de fanns i rosa....så det kommer att bli mkt fint med nya koppar.
Gick tillbaka en sväng till in på Ikea då jag ångrat att jag inte köpte ngr gardiner jag sett. När vi kom hem började flitens lampa.....först levererade vi de beställningar vi fått och hämtade två tvbänkar från dottern. Jag putsade fönstren och strök och satte upp nya gardiner i fönstret. Jisses vad skitiga fönster jag hade. Insåg att det var ett år sedan jag tog emellan och det var superskitigt. Maken spikade och byggde och förberedde sängbygget. Så kanske nu på morgonen vi river vår gamla säng...yippie. Min energi fortsatte in till sovrumsfönstret och sen till min garderob. Jag hade köpt en ny förvaring som kunde svälja hur mkt som helst så jag fick minst 35 galgar över.....och mer yta till....shopping hahahah. Nä allvarligt så är jag mer pank än någonsin.....Kan konstatera att det är dyrt att vara ledig....Inget bra tajming då vi skall iväg till Italien och jag inte har ngt sparat kvar....Åh fy bubblan ...kisse har just varit på sin toa...så nu måste jag göra en paus...
 
Tillbaka igen...hur kan ngt så fluffigt och gosigt klämma ut ngt så vidrigt doftande...helt obegripligt. Idag hade jag tänkt köra rumsfönstren oxå...det är så fint när fönstren blir så rena att växterna speglas i glaset efteråt. Hoppas att jag hinner ta vitrinskåpet oxå för där behövs det dammas. Idag så skall ngr av barnen "ta" med sin pappa på mysdag som avlsutas med en godmiddag. Han ser framemot att få vara med dem och vilken föräldrer skulle inte vilja ha mysdagar med sina ungar.
Nu är vi lyckligt lottade då vi verkligen har fått umgås med våra nära och kära denna sommar. Men jag hade mkt att ta igen efter några års arbete hahahaa
 
Tänkte berätta lite om hur det var att köra bil i Stockholm ..men först en bild på kopparna
Jag och My skulle ju till ett medium ini självaste stockholm...Vi hade tänkt ta pendel och tunnelbana. Men det slutade med att vi körde bil...jajamensan. Det låter värre än det var och vi hade tur med parkering. My är ju en väldigt bra kartläsare och vi kom fram mkt fortare än vi trodde så vi hann med ett lite kaffestopp innan mötet. Jag var först ut och medan jag hade min träff så gick My ut på staden och sedan tvärtom. För min del så blev jag riktigt omtumlad efteråt och jag kommer nog att behöva fundera lite på det som sas....Min mammas man Tore kom och min kusin och min mormor, fastän som andar..... Man kan tycka vad man vill om sådant där men för mig så var det klockrent det som sas. Konstigt nog så var det det som känns lite småobehagligt. Men om det nu är så att våra nära och kära finns hos oss när de gått och de försöker hjälpa oss, så är det väl bra och borde kännas tryggt. Men i det här fallet så kändes det väldigt personligt och lite läbbigt när han sa med ord det jag länge gått och tänkt. Vet att många tror att det är en bluff....jamen ok det får stå för dem. Men en del saker går inte att bluffa. Sen så påstår en del om att medium gör resarch och läser på....jo tjena hur i hela friden skall de hinna göra det. Kanske i amerikanska filmer det finns team som jobbar med sånt och hörsnäcker och grejer. Men nä.....så funkar det inte. Visst finns det olika sorters medium som är mer eller mindre hittepå. Men sen finns det även äkta människor som är mer mottagliga och jag har haft förmånen att möta ngr av dem.
Men jag behöver nog en tid att fundera på vad som sas och hur man skall gå vidare.
Men nu skall jag putta imaken....för han skall bygga säng......skratt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela