myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Så himla kul vi har haft...

Publicerad 2014-08-17 10:30:33 i Allmänt,

Igår så hämtades vi av den andra barnhalvan, för en dags samvaro. Det var en present till maken hela dagen och jag fick följa med, vilket jag tyckte var mycket trevligt. Vi hade en toppen eftermiddag och kväll och bättre kunde det inte blivit. Vi körde en åttakamp och eftersom det är min blogg så kommer jag definitivt påstå att jag var awesome .....skratt. Jamen faktiskt så var jag bättre än jag trodde att jag kunde vara.
 
1 Bågskytte:           
Vi for till Bågskyttebanan, där det var bokat en instruktör, som visade oss hur man gjorde. Mycket svårare än man kan tro. men lite Robin Hood feelings fick jag faktiskt. Träffade tavlan riktigt bra och det var inte alltför många pilar som flög förbi tavlan. På slutet körde vi tävling och Simon vann. Jag anser dock att jag vann lite grann för jag hade inga skador...De andra fick imponerande blåmärken/sår, när bågen slog tillbaka. Vi hade skydd, men inte ens ett liten skada uppstod, på mig.
2 Vissla med kex:
Här vann jag stort, på 19 sekunder. Hade inte en aning om denna talang.
3 Riva ett papper,så att det blir så lång remsa som möjligt på tid:
Här vann jag oxå. Låter inte svårt, men 30 sekunder är inte långt....Tror det skilde 1 centimeter till tvåan....
4 Minigolf på en sk äventyrsbana. Stefan vann
Här hade jag inga illusioner om att jag skulle få in bollen överhuvudtaget. Men...jag säger men...jag var oväntat bra. Gjorde flera imponerande rundor. Blev tvåa???? hur i hela friden gick det till.....Stefan vann
5 Springa med en papperstub mellan bena runt två koner. Minns inte vem som vann, men jag var riktigt bra för jag tappade den aldrig.
6 Med förbundna ögon gå framåt och lägga ner en boll på ett utmärkt ställe. Som man först har fått se och uppskatta längden till:
Mycket svårare än man kan tro och jag trodde nog att det skulle vara lättare. Tips...man skall aldrig  extra steget.. Minns inte vem som vann,,,men gissar stefan...
7 Spika in spikar i en bräda:
Här var jag väldigt dålig...skratt. Spikstackarna böjdes och bara for omkring. Stefan vann
8 Kasta burk:
Nu skulle man kasta en skål så nära ett mål som möjligt.Kunde ha kommit supernära....men då började skåleländet rulla iväg och jag kom på en imponerande sistaplats. Simon vann
 
Vi fick lite picknick emellan kamperna och sedan åt vi middag som tillagades på köpesgrillar. Har aldrig provat någon sådan förr och vi hade en med brikett och en med kol. Brikettgrillen var absolut bäst. Maten smakade underbart och bäst var potatisbakelserna och förrätten. Som bestod av Halloumi inlindat i bacon...mums och bakelserna var smördeg med potatis och västerbottensost.
Efter det åkte vi hem till Stefan och där fick vi en gottis tottis cheesecake och sen spelade vi spel. Simon hade ett nytt spel med sig som hette Build it: Man skulle med små lyftkranar bygga ihop små "byggnationer"på tid!!! Vad man skulle bygga fick man dra ett kort på och se på bilden. En del gånger skulle den lilla lyftkranen fästas på huvudet.....såg inte klokt ut och var jättekul.
I parken vi stannade och åt middag i växte det en fantastisk buske med helt underbara blommor. Skulle jag rekommendera ngn ting som skulle inköpas och planteras så måste det bli en sådan. Så himla fin.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela