myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Valfläsk och lite annat pladder...

Publicerad 2014-08-22 07:56:05 i Allmänt,

Skjutsade maken till jobbet imorse och vi passerade en del valaffischer: Bättre skola, mer jobb och massa andra floskler som man läst hundra gånger. Maken tyckte att ngt parti kunde väl satsa på ngt annat valfläsk. Typ rösta på oss så låter vi inte råttorna knapra på din farmor......Sen tyckte han att när man blivit alltför gammal så borde man bara sprängas sönder av sig själv. Men då skulle det bli ganska smetigt, så då ändra han sig till att bara segna ihop. Hmmm inte en helt tokig ide....Hellre det än bli uppkäkad råttor, när man blivit så skröplig att man inte ens kan meddela sig med omvärlden.
Igår så var jag till jobbet några timmar igen och jag var så trött när jag kom hem. Inte för att det var jobbigt utan för....har inte en aning hahaaha
Det var i alla fall så fint och prydligt där. Jag torkade golven och gick runt och blev inspirerad och vill göra en massa  pyssel. Snart dax att göra lite juldemosar hahahaa
Idag efter makens jobb åker vi iväg till stugan. Så skönt att få fara dit igen, där vi spenderat en toppensommar. Jag skall bara se på tv och brodera och maken skall väl fara omkring som en åkersork antar jag. Måste förresten prova hans nya "vapen" blåsrör och luftpistol. Det dummaste är att pistolen är så himla tung....skulle nog inte orka vara en mördare eller liknande och springa omkring med så tunga grejer. Ha pistol i mjukiskläder kan ju inte vara en hit? de åker ju ner då??? Nja slangbella kanske är min grej....
Vi såg Noah igår med Russel Crowe.....nja vet inte riktigt...inte dålig...men lämnade en med en lite bitter eftersmak. Människan är en rutten varelse helt enkelt.....och det är bara en tidsfråga innan syndafloden kommer tillbaka. Ingen mysfilm med andra ord.
Idag skall jag göra klart lite papper och ringa lite och tömma ur en byrå som skall till stugan. Hämtade även en tavla på jobbet igår, som en arbetskamrat målat. Ville att hon skulle måla ngt i akvarell och döm om min förvåning när hon målat precis som det ser ut i stugan....Så överaskad jag blev. Nu skall den hängas upp i sovrummet istället för nere i källaren på jobbet. Hon har även illustrerat en ABC affisch och jag har köpt en till småprinsarna, som ngn av dem kanske vill ha på väggen. De finns att köpa på jobbet, skall försöka lägga in en bild... Den är jättefin tycker i alla fall jag. Vi får väl se vad grabbarna tycker....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela