myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Vi börjar med....

Publicerad 2014-08-13 09:03:24 i Allmänt,

Ett kort:
Visst var de fina? Rebecka hade sytt klänningen själv och i håret var det olika sorters flätningar. Magnus var jätte nervös och bara skakade innan de gick in i kyrkan. Rebecka såg hur cool ut som helst och bara lycklig. De har en god vän som är skolad i piano, ngnstans i europa.... kommer inte håg vilket land just nu.Men stycket han spelade var helt underbart: Musiken ur Jurassic Park ! Så himla underbart i den otroligt vackra kyrkan. Skall se om jag inte får in en bild på hur taket såg ut, lite senare.
Jag grät floder av sinnesrörelse och det är en väldigt märklig upplevelse att ens barn gifter sig. Allt var så fiffilurigt anordnat och en kväll som var väldigt trevlig. Alla gäster fick en uppgift (som låg under tallriken) men jag fick två??? På min ena lapp stod det: Ta bort tallrikarna på din bordshalva och på den andra: Du får inte städa!!! 
 
Hahaha min son känner mig hahaa jag är ju hopplös på att gå och småplocka. Men det behövdes aldrig, allt flöt bara på och serveringspersonalen var helt fantastiska. På en del lappar kunde det stå. Fyll på vatten i karafferna, eller ta bort kapsyler, eller ta bort servetter. Vi var ju 85st så när det var dax att ta bort och bryta upp borden för dans så var allt???? borta på 10 minuter. Det var en syn för gudar... allt bara försvann.....
 
Jag skulle ju hålla tal och det var väldigt pirrigt, mest för att jag var rädd att jag skulle gråta bort hela talet. Men det gick bra och jag fick många kommentarer om att det var ett fint tal. Kan ju säga att det är svårare än vad man kan tro att hålla ett tal som både skall spegla min syn på de unga tu och dessutom kanske vara lite roligt och som ska gestalta min kärlek till Magnus.
En bild till: Ooops den har jag redan visat????shitarns...nåja favorit i repris ....skratt
 
Här är programmen som vi gjorde jag och My. Det är mer jobb än vad man kan tro runt sådana här saker. Att text skall hamna där det är tänkt och att sidorna stämmer.Vikningarna tar flera timmar i anspråk om det skall bli perfekt. Men fantastiskt fint blev det och mer kort kommer....
 
Vi har börjat med ombyggnationer härhemma....ja egentligen inte så himla märkvärdigt utan mer en fixa till och ordna till renovering. Vi bor ju i en tvåa och jag har ju en del dockskåp och pysselgrejer, all bokföring som tar upp några hyllmeter, skor, väskor, verktygslåda osv.....så förrådet var så stökigt och så rörigt att det inte gick att hålla den lilla golvytan fri från grejer. Dessutom har vi barnbarnens leksakslådor och matstolen och allt annat som man vill ha nära,,,tex handdukar och lakan. Det är inte klokt hur mkt det har rymts eller inte....i detta lilla utrymme. Vi har ju bara två garderober till i lägenheten och där har vi våra kläder så ni kan ju tänka er synen....
Nu kommer vi att sätta skåp under sängen, vilket jag tror kommer att bli jättebra. I förrådet har vi satt in några köksskåp så man slipper se all röra. Mina dockskåp har vi ställt in i förrådet istället för i köket och sovrummet. Inte det ultimata...men vad gör man när ens hobby är platskrävande hahahah Det känns som om det kommeratt bli jättebra. Just nu så har vi en platskrävande byrå där,men nästa sommar åker den upp i stugan
En bonusbild istället för reprisen...
Detta är kortet jag gjorde till Magnus och Rebecka. Mycket bling och detaljer hahaha. I mitten är det en speldosa som spelar Vivaldis: Våren. Sen lite texter om dem och och kärlek.
Puss vi hörs
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela