myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Vilken fart...

Publicerad 2014-08-19 07:26:28 i Allmänt,

Jag fick verkligen upp energin igår och jag byggde nästan hela hyllan klart och började med affärsdisken. Hade först tänkt en vanlig köpmansdisk, men den ryms inte. Min lilla handelsbod kanske blir ett stort modernt supermarket en vacker dag. Färger är det svåraste...orginal är ju väldigt murriga och bruna. Så vi får väl se vilken nyans jag väljer....är lite sugen på ockragult och ngn brun nyans till det.
Äldsta sonen har i allafall bråda dagar nu. Han jobbar uppe i Kiruna på veckorna och på helgerna är det valarbete. Allt ifrån valstugebyggande till dörrknackning. Jag har inte ens sett de första debatterna på tv så jag har inte hängt med alls. Nåja det finns nog fler tillfällen. Läste ett kul citat av Ronny Eriksson som jag anammar fullt ut när det gäller politik.
Jag är inte ung och arg längre....
Men vad är det för fel på att vara medelsålders
och jävligt irriterad....
 
Tycker den är klockren och har seglat upp på min förstaplats av citat. Något mer kul har hänt...våra goda vänner har blivit farföräldrar.....Grattis. Nu är de både mor och farföräldrar. Undrar när jag skall få bli farmor??? Lär nog dröja då ingen av sönerna verkar vara i startposition så att säga. Men vi har ju tre andra godistroll.....Den största har nu inskolat sig på fritids och verkar tycka om det och lilltrissenisse har börjat på förskolan igen och snart får han sällskap av Milou. Han är ju nu en av storpojkarna på föris, vår lilla prins som jag när en önskan om att han blir författare av ngt slag. Han har en fantasi och en svada som är fantastisk.
Började höra på en bok igår av en författare som jag gillar, men en av huvudpersonerna är kattplågare och jag kan inte lyssna vidare utan att må illa och börja gråta. Tror det är därför jag inte sovit gott inatt. Så nu blir det att söka sig en annan bok, till natten. kan ju inte sova utan bok. Ligger bara vaken och vänder och vrider och klockan tickar och tickar och maken snarkar.....inte kul alls.
Nu skall jag gå och duscha och dricka lite mer kaffe. Men förresten ngt underligt har hänt i sommar. Jag har ju kunnat dricka obegränsade mängder av kaffe. Men hör och häpna ??? nu börjar magen sätta stopp efter ca 5 koppar!!! trodde aldrig det skulle hända mig. Då är det bara att vänta ngn timme innan nästa kopp.
Kisse ligger här bredvid och tittar på mig, sådär lite småsurt.....men hallå det är inte mitt fel att det regnar och att du blir blöt i pälsen....ser nästan ut som han tror det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela