myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Åter hemma..

Publicerad 2014-12-06 18:13:07 i Allmänt,

Nu har vi och hundratals till varit på Birsta köpcentrum......men vi slapp köerna. Vi sov på Scandic hotell och det var rent och trevligt och på frukosten visade det sig att även den lokala brandkåren hade frukostmöte där så lite ögongodis blev det oxå. Vi somnade tidigt utan att äta det medhavda godiset och chipset.....ja vi var trötta. Sov gott gjorde vi och naturligtvis så hade jag med mig min egen kudde. Det var två olika sorters täcken, ett tungt och ett fluffigt och som tur är är inte maken lika kinkig som jag om det blir för varmt.
Sen bar det iväg och då vi var tidig så slapp vi den värsta tokrusningen. Vi handlade bestick....igen. Vi vill ha bestick med tjockare handtag och ja vi har flera sorter för alla är av skitkvalite inköpta på typ Ica!!!! Vi har funderat på börja samla på ett bättre sort och besökt flera olika ställen men inga bestick av den typ som vi vill ha. Men nu provar vi IKEAS.
Skeden var enorm....men för övrigt verkar de bra. Har just provat på en hämtpizza, som jag åt en pyttebit på då jag fortfarande är mätt sedan lunchen. Vi åt på waynes coffe, gott men svindyrt tycker jag i alla fall.
Köpte även:
  • Dörrmatta
  • lite julklappar
  • förvaringslådorna,,,skubb
  • kofta,,,,ja jag gillar koftor om de inte är för tjocka
  • svindyra stekpannor och grytor
  • doftljus
  • påsklämmor
  • ögonskugga
  • mössa
  • sminkbortagningsservetter...som skulle vara jättebra
  • blus
  • en lite verktygskit att ha på nyckelknippan, mkt bra att ha. Min gamla har gått sönder
  • ampel
  • en liten gran
  • fler assietter och efterättsskålar avv den sort jag har redan.
kommer inte håg mer just nu. Men trevligt eller rättare sagt mkt trevligt var det. Jag är duktig på att shoppa,,,,skulle kunna säga att jag har svart bälte. Enda kruxet är att min plånbok inte innehåller resurser nog för min talang.
Här är den sorts skål jag köpte:
Jag har packat över de gamla julsakerna i de nya lådorna och det blev så himla bra. Känner att vi kommer att köpa fler...hahaahah
Maken håller på att fixa så vi kan lyssna på ljudboken nu medans vi donar och grejar här hemma. Skall börja med momsen snart och packa upp klart. Ett underbart dygn har vi haft jag och min vapendragare till make. Skulle gärna ha gjort om allt igen imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela