myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nu...så

Publicerad 2014-12-31 10:00:28 i Allmänt,

Har haft en ganska ofrivvilig bloggpaus, som berott på sjukdom och en extrem trötthet i kropp och knopp. men nu så känner jag att det börjar minsann dra till sig. Toppform...not, Men orken räcker till mer än att hålla sig upprätt och att vara vaken.
Började på julafton då jag kände mig lite slut i kroppen vilket inte är ovanligt på jul då man jobbat intensivt ngn månad och sen är ledig. Kalle anka började som vanligt kl tre och jag tittade och tyckte att filmerna var lite svajiga?!??
Dukade fram maten och kunde inte få ner mer än en halv prinskorv! Tog febern och 38,5 då och vid sänggående över 39. Sov i princip i soffan hela kvällen och minns bara att folk sa hejdå. När? har inte en susning?
Sov i princip till juldagens eftermiddag, ont precis överallt och så trött....sen kom diarren...
Att jobba på lördagen var inte kul och jag låg mest i källaren och maken fixade butiken. Måndagen var oxå ganska tung men igår så lossnade det och jag kände att nu jäklar....vänder det. Känner mig lite snuvad på julen.....och julmaten
 
Men året 2015 kommer att bli spännande och för egen del så är jag bara glad att man är frisk. Är just nu nöjd över det och det får räcka. Har tänkt gå igenom lite skåp och rensa lite här och där och plocka ner julen. Tillhör gruppen fort fram snabbt ut.....
Har fått en möbel av min dotter som jag suktat efter i många år och dn skall bara vara min,,,,ni vet som man kan ha sånt som man vill ha kvar men har ingenstans att lägga det, ex recept, nyckelflor, småkrafs, grattiskort, bra pennor osv.
rymlig och kanonbra......men jag har ingenstans att ställa den. Men det skiter jag i och den får helt enkelt bara få stå där den är, just nu i hallen. Tack fina gulliga MY <3
Den är otroligt rymlig, så där kommer jag att inrymma mycket. Har fyllt min andra lilla byrå så två av tre lådor har gått sönder. Har jag sagt att vi bor litet   hahahaaha
Men trots det så skulle jag inte flytta till ngt större, Är rätt nöjd med att vi inte har så mycket jox som många andra i vår ålder. Det är nog inte så många av våra bekanta som skulle fixa att downsiza ner till en tvåa utan problem. Men jag erkänner att det vore lämpligare för mig en hobby som frimärken istället för docksskåp....
Sen så har vi ju stugan...men den är ju inte heller stor hahahha. Men visst är det tur att jag och maken tycker om att vara  nära hahahahaha.
Nä nu ska jag börja med lite sorterande......harnog egentligen inte så mycket utan mer rörigt och stökigt och huller om buller. I ett skåp kan det finnas både finglas och grilltändare ocj mina konstnärsfärger???? typ så....så all form av ordning behövs. Men sen är det nästa problem att det brukar bli stökigt rätt fort igen hahahahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela